Rośnie wówczas zapotrzebowanie na specjalistyczną wiedzę, która pozwala na podejmowanie właściwych z finansowego punktu widzenia decyzji. To wnioski z jednego z paneli na odbywającym się w Warszawie Międzynarodowym Szczycie Bankowym.
– Tabloidyzacja sektora mediowego i brak edukacji społeczeństwa skutkuje takimi błędami, jak powierzanie pieniędzy instytucjom pokroju Amber Gold – mówił Grzegorz Hajdarowicz, prezes Presspubliki. Właśnie dlatego – jak podkreślił – stara się budować silną redakcję ekonomiczną. Presspublica jest wydawcą m.in. „Rz" oraz „Parkietu", w poniedziałek przejęty został również „Bloomberg Businessweek Polska".
– Będziemy reanimować projekt, którego nie udało się dowieźć wydawcy Point Group. Jest grupa co najmniej kilku tysięcy czytelników w Polsce, którzy czekają na podobne informacje – mówi Grzegorz Hajdarowicz. Dodał, że ludzie będą wydawać coraz więcej za specjalistyczną wiedzę, „aby nie byli zmuszeni do opierania swoich decyzji finansowych na kradzionych od Presspubliki informacjach kopiowanych przez darmowe portale". Jak podkreślił, przeklejanie informacji może skutkować poważnymi błędami i złymi decyzjami inwestycyjnymi.
W panelu poświęconym publikacji wysokojakościowych treści i zapotrzebowania na nie ze strony rynku Mateusz Morawiecki, prezes BZ WBK, podkreślił, że niezwykle ważne jest, by polscy naukowcy i biznesmeni byli bardziej widoczni na arenie międzynarodowej.
– Polski sposób radzenia sobie z kryzysem zyskał markę. Na całym świecie spotykam się z respektem wobec osiągnięć Polski w sferze gospodarczej. Powinniśmy mówić o tym jak najszerzej – mówił. Jak podkreślił, już widać pozytywne skutki budowania polskiej reputacji: przy międzynarodowej awersji do ryzyka, rentowność polskich papierów skarbowych spada.