Największy rosyjski producent aut osobowych miał w 2010 r. 3,6 mld rubli (130 mln dol.) zysku. Ale dług na koniec roku wynosił 75 mld rubli (2,68 mld dol.), a największym kredytobiorcą był państwowy akcjonariusz AwtoWAZ - Rostechnologie. Dostał on z budżetu państwa pieniądze na wznowienie praktycznie zamrożonej w kryzysowym 2009 r. produkcji samochodów.
W połowie 2009 r. AwtoWAZ musiał wstrzymać pracę z powodu ogromnego zadłużenia (ponad 3 mld dol.) i spadku popytu na łady (90 tys. aut czekało na placu na chętnych, sprzedaż spadła o połowę). Strata wyniosła ponad 49 mld rubli (ok. 1,5 mld dol.).
W 2010 r. łady sprzedawały się najlepiej ze wszystkich marek, dzięki rządowemu programowi utylizacji starych samochodów.
Sprzedaż marki łada wyniosła prawie 518 tys. sztuk, z czego 42 tys. aut pojechało za granicę. W sumie AwtoWAZ zwiększył sprzedaż w Rosji o 48 proc. rok do roku. Udział w rynku wyniósł 25 proc.
Ubiegłoroczne wyniki są gwarancją, że główni akcjonariusze - Rostechnologie (25 proc.), Renault (25 proc. plus akcja) i Sbierbank (26 proc.) nie będą już tracić.