Wejście w życie w lipcu tego roku ustawy ograniczającej bariery administracyjne (nowe przepisy w ustawach PIT i CIT) w oferowaniu leasingu konsumenckiego przez firmy leasingowe nie spowodowało wzrostu sprzedaży tego produktu. Także zainteresowanie wśród klientów indywidualnych jest niewielkie.
Mariusz Włodarczyk, członek zarządu BZ WBK Leasing, uważa, że wynika to z kilku rzeczy. Większość firm leasingowych wstrzymuje wdrożenie tego produktu do czasu wejścia w życie w połowie grudnia nowej ustawy o kredycie konsumenckim, analizując także, w jakim stopniu nowe regulacje będą dotyczyły usługi leasingu.
- W tym zakresie prowadzone są także konsultacje z UOKiK – mówi Włodarczyk.
Obecnie oprócz firm, które oferowały leasing konsumencki wcześniej jak VB Leasing czy Masterlease, w ofercie mają go również Santander Multirent oraz Getin Leasing.
- Brak powszechnej oferty na rynku leasingowym, ale również akcji marketingowej powoduje, że wśród klientów indywidualnych jest ciągle niska świadomość zalet, jakie niesie ze sobą leasing. Aby pojawił się popyt na tę usługę potrzebna jest gruntowna edukacja rynku, a to zadanie wymaga czasu i zaangażowania całej branży leasingowej – ocenia Mariusz Włodarczyk.