Reklama
Rozwiń
Reklama

Gadżety orężem magików od reklamy

Stara prawda głosiła, że dobra reklama musi opowiadać wciągającą historię. Ale dziś coraz częściej lepiej niż najlepszy spot sprzedają się innowacyjne rozwiązania technologiczne stosowane w akcjach promocyjnych i samych produktach.

Publikacja: 28.06.2014 05:00

Pawilon Megafaces wzniesiony podczas olimpiady w Soczi branża reklamowa uznała za najbardziej innowa

Pawilon Megafaces wzniesiony podczas olimpiady w Soczi branża reklamowa uznała za najbardziej innowacyjny projekt minionego roku

Foto: materiały prasowe

Na zakończonym w ostatnią sobotę największym na świecie festiwalu reklamowych pomysłów Cannes Lions całe sztaby jurorów obradowały nad prawie 40 tysiącami zgłoszonych prac, a następnie nagradzały najlepsze w aż 17 kategoriach.

Polskie agencje reklamowe załapały się w tym roku na trzy nagrody. Dwie dostała kampania „Bardzo Dobre Maniery" zrealizowana dla Polskiego Czerwonego Krzyża, jedną – akcja „Język polski jest ą-ę" przeprowadzona na zlecenie Polskiej Akademii Nauk.

Laury dla „cyfrowej Mount Rushmore"

Nie załapaliśmy się tym razem w Cannes na nagrody w bardzo ciekawej młodej kategorii nagradzającej najbardziej innowacyjne rozwiązania zastosowane w produktach i usługach. Nie są to już wprawdzie rozwiązania stricte reklamowe, ale bywa, iż działają na klientów jak magnes.

W ubiegłym roku jedną z zaledwie kilku nagród za takie najbardziej innowacyjne rozwiązanie dostał Getin Noble Bank za wyposażoną w wyświetlacz kartę Mastercard Display.

Rozwiązanie, które w tym roku zdobyło w Cannes Grand Prix w kategorii innowacje, miało za zadanie docierać do mas, a metody, za pomocą których się to udało, powaliły jurorów na kolana.

Reklama
Reklama

– Pierwszy raz widzimy coś takiego, jeśli chodzi o rozwiązanie technologiczne – mówił Tom Bedecarré z firmy AKQA, przewodniczący jury oceniającego prace w tej kategorii, cytowany przez magazyn „AdWeek". Inny juror, Sune Kaae z R/GA, dorzucał: – To właściwie nowa forma sztuki.

Tym, co tak zachwyciło specjalistów, był Pawilon Megafaces (Megatwarze) – gigantyczna budowla wzniesiona w rosyjskim Parku Olimpijskim w Soczi. Od zwykłego budynku odróżniała go pokryta specjalną membraną ściana.

Za materiałem znajdowała się wykonana z LED-owych kulek fasada, która dzięki zastosowanym rozwiązaniom technologicznym przez całą olimpiadę wybrzuszała się w kształt twarzy wizytujących ją gości (patrz: zdjęcie powyżej), którzy wcześniej musieli dać się sfotografować. Właściciel Megatwarzy – rosyjski operator telekomunikacyjny MegaFon – określał ją mianem „nowoczesnej Mount Rushmore" (to sławna ściana skalna w USA, w której wyrzeźbiono oblicza czterech amerykańskich prezydentów).

Budowlany gadżet zadziałał jak superskuteczna reklama operatora. MegaFon wyliczył, że gdyby chciał zyskać taki sam rozgłos, korzystając z tradycyjnej reklamy, musiałby wyłożyć na swoją promocję ?12 mln dol.

Czujniki i aplikacje zamiast reklamy

Amerykańska firma Breakfast New York zgarnęła w Cannes złoto za „najbardziej zaawansowany drogowskaz świata". Wyposażony w ruchome ramiona z wyświetlaczami nie tylko może się aktualizować. Daje też możliwość wybrania, czy szuka się w pobliżu muzeum, kawiarni, przystanku czy też np. informacji o ciekawym wydarzeniu, a nawet tego... co o nim napisano na Twitterze.

Złoto dostał też Fiat w Brazylii za niezwykle obsługiwany wirtualny sklep. Siedzący w domu klient może odbyć po nim wycieczkę, łącząc się z konsultantem, który – wyposażony w specjalne słuchawki z kamerką – staje się jego oczami i uszami podczas oglądania auta.

Reklama
Reklama

Wirtualne salony przeżywają oblężenie. Dziennie korzysta z nich średnio 280 osób. Większość wizyt kończy się przybyciem na jazdę próbną, czym nie zawsze skutkuje obejrzenie reklamy.

Na pniu wyprzedały się też w USA nagrodzone trzecim złotem w Cannes rakiety tenisowe Babolat Play. Wyposażone w czujniki umożliwiające analizowanie stylu gry poprzez... aplikację na urządzeniach mobilnych, dawały też możliwość porównywania swoich wyników z innymi.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki m.lemanska@rp.pl

Finanse
Grono rynkowych guru jest szerokie, a jego granice cały czas się poszerzają
Finanse
Era AI to dla nas być albo nie być
Materiał Partnera
Warto skorzystać z nowoczesnych form finansowania aut dostawczych
Finanse
Zmiana w Radzie Polityki Pieniężnej. Nowy członek wyznaczony przez prezydenta
Finanse
Złoto i srebro z nowymi rekordami cenowymi
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama