Na zakończonym w ostatnią sobotę największym na świecie festiwalu reklamowych pomysłów Cannes Lions całe sztaby jurorów obradowały nad prawie 40 tysiącami zgłoszonych prac, a następnie nagradzały najlepsze w aż 17 kategoriach.
Polskie agencje reklamowe załapały się w tym roku na trzy nagrody. Dwie dostała kampania „Bardzo Dobre Maniery" zrealizowana dla Polskiego Czerwonego Krzyża, jedną – akcja „Język polski jest ą-ę" przeprowadzona na zlecenie Polskiej Akademii Nauk.
Laury dla „cyfrowej Mount Rushmore"
Nie załapaliśmy się tym razem w Cannes na nagrody w bardzo ciekawej młodej kategorii nagradzającej najbardziej innowacyjne rozwiązania zastosowane w produktach i usługach. Nie są to już wprawdzie rozwiązania stricte reklamowe, ale bywa, iż działają na klientów jak magnes.
W ubiegłym roku jedną z zaledwie kilku nagród za takie najbardziej innowacyjne rozwiązanie dostał Getin Noble Bank za wyposażoną w wyświetlacz kartę Mastercard Display.
Rozwiązanie, które w tym roku zdobyło w Cannes Grand Prix w kategorii innowacje, miało za zadanie docierać do mas, a metody, za pomocą których się to udało, powaliły jurorów na kolana.