Do dyspozycji studentów oddano m.in. salę anatomii prawidłowej, laboratoria i prosektorium. – Inwestycja we własne zaplecze do kształcenia przedklinicznego to element strategii rozwoju naszego Wydziału Medycznego – chcemy wyznaczać standardy niepublicznego kształcenia lekarzy. Dajemy studentom możliwość realizacji przedmiotów przedklinicznych w jednym miejscu, w komfortowych warunkach. Jest to pierwsze w Polsce tego typu zaplecze na Wydziale Medycznym uczelni niepublicznej – mówi prezydent Uczelni Łazarskiego Juliusz Madej.

Centrum Nauk Podstawowych i Przedklinicznych składa się z Pracowni Naukowych Podstaw Medycyny, obejmującej m.in. trzy sale laboratoryjno-dydaktyczne wyposażone w nowoczesny sprzęt niezbędny do prowadzenia zajęć z biochemii, biofizyki, biologii molekularnej, genetyki czy histologii, oraz Pracowni Nauk Morfologicznych, które stanowią zaplecze do nauczania anatomii. Są to: sala wykładowa wyposażona w multimedia i modele anatomiczne wysokiej wierności, sala anatomii prawidłowej oraz sala sekcyjna i prosektorium. Studenci mają również możliwość zapoznania się ze sprzętem wykorzystywanym w szpitalach do diagnostyki chorób serca, słuchu czy układu oddechowego.

– Wyróżnikiem naszych studiów jest indywidualizacja procesu nauczania: zajęcia są prowadzone w małych, 10-osobowych grupach z wykorzystaniem najnowszych materiałów edukacyjnych i technologii. Jest to nowa jakość w kształceniu lekarzy. Każdy student ma możliwość dokładnego i wielokrotnego obejrzenia każdej struktury anatomicznej. Stawiamy na praktyczny wymiar kształcenia, dlatego już od pierwszego roku studenci korzystają z najnowocześniejszych modeli w technologii druku 3D oraz z preparatów anatomicznych. Dzięki współpracy z naszym partnerem – Wojskowym Instytutem Medycznym – mogą uzyskać prestiżowy certyfikat American Heart Association z zakresu ratownictwa medycznego, a najlepsi mogą też wizytować kursy doszkalające prowadzone przez wybitnych specjalistów w dziedzinie chirurgii. Dzięki temu już od I roku studiów studenci zyskują wiedzę i umiejętności potrzebne na dalszym etapie kształcenia – mówi dziekan Wydziału Medycznego prof. Piotr Zaborowski.