Najmniejsze furgony, o długości przekraczającej 4,5 m produkowane są na bazie modeli osobowych. Przykładem może być przeróbka opla corsy. W ofercie są także modele z powiększoną przestrzenią ładunkową, jak mikroskopijny Ford Transit Courier lub Fiat Fiorino, którego przestrzeń ładunkowa ma pojemność do 2,8 m3.
Fiat doblo ma dwa razy większą pojemność nadwozia, sięgającą 5,4 m3. W tym segmencie konkurują także modele: Ford Transit Connect, Renault Kangoo (i siostrzany Mercedes-Benz Citan), VW Caddy, Dacia Dokker lub Citroen Berlingo.
Te samochody mają tylne zawieszenie przygotowane specjalnie dla wersji użytkowych, schowane płasko pod podłogą i o wyższej nośności.
Dostawczaki o pojemności nadwozia przekraczającej 7 m3, jak: Citroen Jumpy, Renault Trafic, Opel Vivaro, Volkswagen Transporter lub Fiat Talento, choć wyglądają jak utylitarne pojazdy, dzielą jednak platformy z dużymi modelami osobowymi i SUV-ami. Nic dziwnego, że dysponują wyposażeniem, do jakiego przyzwyczajeni są użytkownicy modeli osobowych: wygodne fotele, estetyczne deski rozdzielcze, klimatyzacja i systemy wspomagania kierowcy.
Wreszcie największe z modeli dostawczych, mających nadwozia o pojemności do 17 m3 oferowane są w kilku rozstawach osi, wysokościach dachu i konfiguracjach drzwi. Producenci często dają wybór wersji z napędem przednim, tylnym i na wszystkie koła. Od roku pojawiły się również wersje z napędem elektrycznym, a od wielu lat niektóre marki proponowały odmiany na gaz ziemny.