Jerry Weissman, Sztuka skutecznej prezentacji, Helion, Gliwice 2007

Gdy spółka wybiera się na giełdę, kampania promocyjna w pierwszych dniach notowań może znacznie zwiększyć jej wartość. Tak się stało m.in. w przypadku amerykańskiej firmy Cisco Systems. Sposób promocji, którą zaproponował Jerry Weissman, autor książki „Sztuka prezentacji”, którą wydał właśnie Helion, w dniu debiutu zyskała ponad 40 mln dolarów.

Zasady, które przyczyniły się do sukcesu prezentacji Cisco, sięgają korzeniami klasycznych koncepcji Arystotelesa. Pozwoliły one m.in. Abrahamowi Lincolnowi w porywającym przemówieniu uspokoić podzielonych wojną secesyjną Amerykanów. Te same zasady przyświecają wszystkim, którzy zachwalają ofertę, prezentują produkt, starają się o kredyt, zabiegają o awans, wnioskują o podwyżkę, wzywają do działania. Chodzi o retorykę, którą autor nazywa opowiadaniem historii biznesowej – swojej, firmy, produktu.

Przygotowanie prezentacji jest jak terapeutyczny masaż – dobry masażysta nie zdejmuje dłoni z masowanego ciała. Prowadzący prezentację nie powinien wypuszczać z rąk publiczności – ma od razu zawładnąć myślami słuchaczy, by w końcu rzucić wezwanie – radzi Jerry Weissman.

– Napisałem tę książkę, żeby podzielić się z tobą wiedzą na temat technik i środków perswazji, tak jak dzielę się nią z moimi klientami. Możesz ją wykorzystywać na co dzień w swojej firmie. I pamiętaj, nigdy nie dostaniesz drugiej szansy, żeby zrobić na kimś dobre pierwsze wrażenie.