PKO BP w pogoni za depozytami

10,5 proc. po 18 miesiącach, czyli 7 proc. w skali rocznej. PKO BP wystartował z nową ofertą lokat i chce odzyskać udziały w tym segmencie rynku

Publikacja: 23.09.2008 04:39

PKO BP w pogoni za depozytami

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Potwierdziły się wcześniejsze informacje „Rz”. PKO BP wprowadza do oferty nowe lokaty terminowe zakładane na 9, 12 i 15 miesięcy z oprocentowaniem wynoszącym odpowiednio 5 proc., 5,5 proc. i 6 proc. Będą one dostępne przez najbliższy miesiąc.

Bankowym hitem ma być drugi produkt, czyli 18-miesięczna lokata „Progresja”, oprocentowana na poziomie 7 proc. w skali rocznej. Aby uzyskać taki zysk konieczne będzie utrzymanie środków do końca terminu (oprocentowanie jest progresywne, rośnie w każdym kolejnym miesiącu). Ale ten produkt, oferowany do końca grudnia, będzie reklamowany jako lokata, na której po 18. miesiącach można zarobić 10,5 proc. W obu przypadkach minimalna kwota depozytu wynosi 5 tys. zł.

– W najbliższym czasie wprowadzimy jeszcze do oferty rachunek oszczędnościowy – zapowiada Jerzy Pruski, prezes PKO BP. Dodaje, że bank chce umacniać pozycję na rynku depozytów i odzyskać udziały w tym segmencie rynku. Na koniec drugiego kwartału kwota depozytów klientów indywidualnych w PKO BP sięgnęła 58,3 mld zł, a udział w rynku wynosił 24 proc. (po pierwszym kwartale było to ponad 25 proc.).

Stabilna baza depozytowa ma zapewnić możliwości rozwoju akcji kredytowej w długim horyzoncie czasu. – Jesteśmy jednym z nielicznych banków, w których poziom depozytów jest wyższy od kredytów – dodaje prezes PKO BP. Nowa oferta ma szanse powtórzyć, a nawet przebić poprzedni sukces depozytowy PKO BP. Od końca stycznia do końca lutego na Max Lokacie zdeponowano 7,5 mld zł.

Z informacji „Rz” wynika, że wczoraj tylko do godziny 16 na nowej lokacie Progresja klienci zdeponowali 110 mln zł, a na nowych lokatach standardowych 27 mln zł. To wynik osiągnięty bez pełnego wsparcia reklamowego, bo dopiero dziś w telewizji pojawi się kampania promocyjna nowej lokaty. Reżyserem spotu reklamowego jest laureat Oscara Tomasz Bagiński.

Oprócz wprowadzenia nowych produktów od 25 września PKO BP podnosi oprocentowanie lokat, które już są w ofercie. Podwyżka sięgnie od 0,8 do 1,05 pkt proc.

Depozyty klientów indywidualnych są coraz istotniejszym źródłem finansowania akcji kredytowej. Do tej pory o oszczędności Polaków rywalizowały przede wszystkim małe i średnie banki, podwyższając poziom proponowanych odsetek.

ING Bank Śląski do najbliższej środy oferuje 3-miesięczną lokatę oprocentowaną na poziomie 8 proc. w ujęciu rocznym. Z kolei AIG Bank wczoraj zaproponował dwie lokaty: trzy i sześciomiesięczną, również oprocentowane na 8 proc. Taki poziom odsetek w skali rocznej proponują też na lokacie dwuletniej Getin Bank i Millennium Bank.

Do końca roku zmianę w ofercie depozytowej ma przeprowadzić także Pekao, ale bank nie ujawnia swoich planów.

W całym sektorze bankowym kwota depozytów gospodarstw domowych przekroczyła na koniec sierpnia 302 mld zł, a kredytów 313 mld zł. Łączna kwota depozytów w sektorze wyniosła 530,6 mld zł, a kwota kredytów sięgnęła 561,6 mld zł.

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

[link=mailto:m.krzesniak@rp.pl]m.krzesniak@rp.pl[/mail][/i]

Potwierdziły się wcześniejsze informacje „Rz”. PKO BP wprowadza do oferty nowe lokaty terminowe zakładane na 9, 12 i 15 miesięcy z oprocentowaniem wynoszącym odpowiednio 5 proc., 5,5 proc. i 6 proc. Będą one dostępne przez najbliższy miesiąc.

Bankowym hitem ma być drugi produkt, czyli 18-miesięczna lokata „Progresja”, oprocentowana na poziomie 7 proc. w skali rocznej. Aby uzyskać taki zysk konieczne będzie utrzymanie środków do końca terminu (oprocentowanie jest progresywne, rośnie w każdym kolejnym miesiącu). Ale ten produkt, oferowany do końca grudnia, będzie reklamowany jako lokata, na której po 18. miesiącach można zarobić 10,5 proc. W obu przypadkach minimalna kwota depozytu wynosi 5 tys. zł.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy