Reklama

PKO BP w pogoni za depozytami

10,5 proc. po 18 miesiącach, czyli 7 proc. w skali rocznej. PKO BP wystartował z nową ofertą lokat i chce odzyskać udziały w tym segmencie rynku

Publikacja: 23.09.2008 04:39

PKO BP w pogoni za depozytami

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Potwierdziły się wcześniejsze informacje „Rz”. PKO BP wprowadza do oferty nowe lokaty terminowe zakładane na 9, 12 i 15 miesięcy z oprocentowaniem wynoszącym odpowiednio 5 proc., 5,5 proc. i 6 proc. Będą one dostępne przez najbliższy miesiąc.

Bankowym hitem ma być drugi produkt, czyli 18-miesięczna lokata „Progresja”, oprocentowana na poziomie 7 proc. w skali rocznej. Aby uzyskać taki zysk konieczne będzie utrzymanie środków do końca terminu (oprocentowanie jest progresywne, rośnie w każdym kolejnym miesiącu). Ale ten produkt, oferowany do końca grudnia, będzie reklamowany jako lokata, na której po 18. miesiącach można zarobić 10,5 proc. W obu przypadkach minimalna kwota depozytu wynosi 5 tys. zł.

– W najbliższym czasie wprowadzimy jeszcze do oferty rachunek oszczędnościowy – zapowiada Jerzy Pruski, prezes PKO BP. Dodaje, że bank chce umacniać pozycję na rynku depozytów i odzyskać udziały w tym segmencie rynku. Na koniec drugiego kwartału kwota depozytów klientów indywidualnych w PKO BP sięgnęła 58,3 mld zł, a udział w rynku wynosił 24 proc. (po pierwszym kwartale było to ponad 25 proc.).

Stabilna baza depozytowa ma zapewnić możliwości rozwoju akcji kredytowej w długim horyzoncie czasu. – Jesteśmy jednym z nielicznych banków, w których poziom depozytów jest wyższy od kredytów – dodaje prezes PKO BP. Nowa oferta ma szanse powtórzyć, a nawet przebić poprzedni sukces depozytowy PKO BP. Od końca stycznia do końca lutego na Max Lokacie zdeponowano 7,5 mld zł.

Z informacji „Rz” wynika, że wczoraj tylko do godziny 16 na nowej lokacie Progresja klienci zdeponowali 110 mln zł, a na nowych lokatach standardowych 27 mln zł. To wynik osiągnięty bez pełnego wsparcia reklamowego, bo dopiero dziś w telewizji pojawi się kampania promocyjna nowej lokaty. Reżyserem spotu reklamowego jest laureat Oscara Tomasz Bagiński.

Reklama
Reklama

Oprócz wprowadzenia nowych produktów od 25 września PKO BP podnosi oprocentowanie lokat, które już są w ofercie. Podwyżka sięgnie od 0,8 do 1,05 pkt proc.

Depozyty klientów indywidualnych są coraz istotniejszym źródłem finansowania akcji kredytowej. Do tej pory o oszczędności Polaków rywalizowały przede wszystkim małe i średnie banki, podwyższając poziom proponowanych odsetek.

ING Bank Śląski do najbliższej środy oferuje 3-miesięczną lokatę oprocentowaną na poziomie 8 proc. w ujęciu rocznym. Z kolei AIG Bank wczoraj zaproponował dwie lokaty: trzy i sześciomiesięczną, również oprocentowane na 8 proc. Taki poziom odsetek w skali rocznej proponują też na lokacie dwuletniej Getin Bank i Millennium Bank.

Do końca roku zmianę w ofercie depozytowej ma przeprowadzić także Pekao, ale bank nie ujawnia swoich planów.

W całym sektorze bankowym kwota depozytów gospodarstw domowych przekroczyła na koniec sierpnia 302 mld zł, a kredytów 313 mld zł. Łączna kwota depozytów w sektorze wyniosła 530,6 mld zł, a kwota kredytów sięgnęła 561,6 mld zł.

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

Reklama
Reklama

[link=mailto:m.krzesniak@rp.pl]m.krzesniak@rp.pl[/mail][/i]

Potwierdziły się wcześniejsze informacje „Rz”. PKO BP wprowadza do oferty nowe lokaty terminowe zakładane na 9, 12 i 15 miesięcy z oprocentowaniem wynoszącym odpowiednio 5 proc., 5,5 proc. i 6 proc. Będą one dostępne przez najbliższy miesiąc.

Bankowym hitem ma być drugi produkt, czyli 18-miesięczna lokata „Progresja”, oprocentowana na poziomie 7 proc. w skali rocznej. Aby uzyskać taki zysk konieczne będzie utrzymanie środków do końca terminu (oprocentowanie jest progresywne, rośnie w każdym kolejnym miesiącu). Ale ten produkt, oferowany do końca grudnia, będzie reklamowany jako lokata, na której po 18. miesiącach można zarobić 10,5 proc. W obu przypadkach minimalna kwota depozytu wynosi 5 tys. zł.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Reklama
Reklama