Ten sukces Ery można po części tłumaczyć faktem, że jej właściciel – Polska Telefonia Cyfrowa – hojniej niż konkurenci łoży na promocję swej flagowej marki.
Można szacować, że w ciągu ostatnich trzech lat PTC wydała na jej reklamę około 250 mln zł (cennikowo: prawie 500 mln zł). Wydatki Plusa były szacunkowo o 17 proc. niższe, podobnie jak wydatki reklamowe nieuwzględnionej w rankingu marki Orange – obecnej na polskim rynku, ale o brytyjskim rodowodzie.
Do wydatków na mobilne marki zachęca szybki rozwój rynku komórkowego, który daje operatorom największe zarobki. Statystyczny abonent przynosi sieciom komórkowym dwukrotnie więcej dochodu niż przeciętny klient sieci stacjonarnej. Wydatki na mobilne marki opłacają się więc bardziej niż na marki usług stacjonarnych.
Na promocję swej internetowej marki Neostrada, grupa Telekomunikacji Polskiej wydała w ciągu ostatnich trzech lat tylko około 100 mln zł. Mimo to Neostrada uplasowała się na wysokim trzecim miejscu w rankingu zdominowanym przez marki telefonii komórkowej.
Netia i Dialog zamykają pierwszą dziesiątkę, a marki sieci kablowych znalazły się dopiero w drugiej dziesiątce. To także efekt ich bardziej ograniczonych kampanii reklamowych.