Moc marki jest miarą efektywności zarządzania. Gdyby nie dokonany przez nas zabieg szyfrujący, można by powiedzieć, że moc marki to relacja jej wartości do wielkości rocznej sprzedaży.
O ile zatem w rankingu wartościowym dominujący wpływ na pozycję marek ma rozmiar prowadzonej pod nią działalności, o tyle w rankingu mocy skala biznesu nie jest tak istotna.
Dlatego może w nim wygrać każda marka, a jej wiek i rozmiar rynku nie mają decydującego znaczenia. W czołówce rankingu mocy widać zresztą wyraźnie, że mniejsze marki skutecznie konkurują z branżowymi potentatami.
Wspomniany wcześniej zabieg szyfrujący towarzyszy rankingowi już od pierwszej edycji i polega na wprowadzeniu specjalnego współczynnika. Chodzi o to, aby dzięki przekształceniu wzoru na moc (dzieląc wartość marki przez wskaźnik mocy) nie można było obliczyć objętej poufnością wartości sprzedaży. Współczynnik ten zachowuje jednak porządek tabeli i proporcje między markami.
[srodtytul]Nowe kategorie[/srodtytul]