Gino Rossi, zajmujący się produkcją i sprzedażą obuwia oraz właściciel marki odzieżowej Simple, podał wczoraj, że wyemituje dla inwestora Rubicon Partners Dom Maklerski 18,2 mln akcji po 1,5 zł, ponad 60 proc. poniżej ich rynkowej wartości. Spółka może tak pozyskać nieco ponad 27 mln zł. Środki trafią głównie na spłatę zadłużenia oraz unowocześnienie salonów.
Jednak tak niska cena emisyjna pokazuje, że spółka jest wyjątkowo zdesperowana, aby zdobyć jakiekolwiek środki i dalej funkcjonować. Jej zadłużenie na koniec maja przekraczało 120 mln zł, wyniki sprzedaży za kolejne miesiące pokazują dalsze spadki w porównaniu z ub.r. – w pierwszym półroczu łącznie o 7 proc. Lepszymi wynikami może się pochwalić jedynie spółka Simple. Gino Rossi zrezygnował też z marki odzieży Cosimo Martinelli.