164 mln dolarów straty netto poniósł w II kwartale Palm, producent komputerów kieszonkowych oraz smartfonów. Producent tłumaczy to kosztami prac rozwojowych oraz marketingu nowego telefonu Pre, który ma podreperować pozycję Palma na rynku urządzeń przenośnych.
W drugim kwartale Palm dostarczył na rynek łącznie 823 tys. telefonów. Na rynku - przede wszystkim amerykańskim - Palm wyraźnie przegrywa rywalizację z iPhonem (5,8 mln sprzedanych urządzeń w II kw.) oraz Blackberry (7,8 mln). Nowa taktyka Palma zaczyna przynosić efekty, przynajmniej pod względem wolumenu sprzedanych urządzeń - w II kwartale wzrost wyniósł 134 proc.
Palm poinformował również, że stopniowo odchodzi od produkcji telefonów pod kontrolę Windows Mobile i stawia na własny system WebOS. Pre jest pierwszym telefonem z tym systemem. Palm przygotowuje się do seryjnej produkcji kolejnego modelu Pixi. W Europie pierwsze telefony Pre mają zadebiutować w tym roku w sieci hiszpańskiej Telefoniki.