Reklama

Telefon Pre spowodował finansowe straty Palma

Publikacja: 18.09.2009 01:01

164 mln dolarów straty netto poniósł w II kwartale Palm, producent komputerów kieszonkowych oraz smartfonów. Producent tłumaczy to kosztami prac rozwojowych oraz marketingu nowego telefonu Pre, który ma podreperować pozycję Palma na rynku urządzeń przenośnych.

 

W drugim kwartale Palm dostarczył na rynek łącznie 823 tys. telefonów. Na rynku - przede wszystkim amerykańskim - Palm wyraźnie przegrywa rywalizację z iPhonem (5,8 mln sprzedanych urządzeń w II kw.) oraz Blackberry (7,8 mln). Nowa taktyka Palma zaczyna przynosić efekty, przynajmniej pod względem wolumenu sprzedanych urządzeń - w II kwartale wzrost wyniósł 134 proc.

 

Palm poinformował również, że stopniowo odchodzi od produkcji telefonów pod kontrolę Windows Mobile i stawia na własny system WebOS. Pre jest pierwszym telefonem z tym systemem. Palm przygotowuje się do seryjnej produkcji kolejnego modelu Pixi. W Europie pierwsze telefony Pre mają zadebiutować w tym roku w sieci hiszpańskiej Telefoniki.

Reklama
Reklama

164 mln dolarów straty netto poniósł w II kwartale Palm, producent komputerów kieszonkowych oraz smartfonów. Producent tłumaczy to kosztami prac rozwojowych oraz marketingu nowego telefonu Pre, który ma podreperować pozycję Palma na rynku urządzeń przenośnych.

W drugim kwartale Palm dostarczył na rynek łącznie 823 tys. telefonów. Na rynku - przede wszystkim amerykańskim - Palm wyraźnie przegrywa rywalizację z iPhonem (5,8 mln sprzedanych urządzeń w II kw.) oraz Blackberry (7,8 mln). Nowa taktyka Palma zaczyna przynosić efekty, przynajmniej pod względem wolumenu sprzedanych urządzeń - w II kwartale wzrost wyniósł 134 proc.

Reklama
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama