– Akcje przedsiębiorstwa były ostatnio niedoszacowane. Dlatego być może inwestorzy ocenili, że warto je kupić po tak atrakcyjnej cenie – komentuje Rafał Karcz, dyrektor finansowy Grajewa.

Spółka chce dywersyfikować działalność. W ubiegłym tygodniu zarząd podał, że niebawem na rynek trafi nowy produkt: wielofunkcyjna płyta budowlana, której sprzedaż ma generować wyższe marże niż płyty wiórowe (stosowane w przemyśle meblowym). Segment budowlany ma w ciągu 12 miesięcy odpowiadać za ponad 10 proc. sprzedaży grupy. Kolejnym krokiem ma być ekspansja na rynek dekoracji wnętrz i wykończeniowy.

W I kw. skonsolidowane obroty Grajewa wzrosły o 4 proc., do 305,8 mln zł. Strata netto spadła do 11,4 mln zł, z 13,2 mln zł. Z deklaracji zarządu wynika, że II kw. powinien być porównywalny pod względem wyników do tego samego okresu 2009 r. Znaczącej poprawy rezultatów można oczekiwać w II półroczu.