Ubezpieczenia komunikacyjne w hipermarketach? Na razie nie w Polsce

Tesco Polska zrezygnowało ze sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych, Telekomunikacja Polska wciąż nie może ruszyć z ofertą

Aktualizacja: 24.06.2010 15:51 Publikacja: 24.06.2010 15:50

– Nie sprzedajemy już i nie planujemy sprzedaży polis komunikacyjnych – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska. Brytyjska sieć hipermarketów oferowała je od marca do listopada 2009 roku w ramach programu pilotażowego. W Wielkiej Brytanii projekt – realizowany poprzez spółkę Tesco Personal Finance w której udziały ma także Bank of Scotland – jest realizowany z sukcesem. TPF jest jednym z pięciu największych dystrybutorów ubezpieczeń komunikacyjnych i wiceliderem jeśli chodzi o sprzedaż ubezpieczeń zwierząt domowych.

W Polsce polisy sprzedawane były w trzech supermarketach: we Wrocławiu, Katowicach i Krakowie. Można je było kupić w punktach obsługi finansowej, które wydają także karty płatnicze i lojalnościowe Tesco, zajmują się sprzedażą ratalna i udzielają pożyczek. W ofercie były ubezpieczenia Allianz, PZU, Benefii i Generali. Czemu w naszym kraju program zakończył się fiaskiem? - Polscy klienci przyzwyczaili się do zakupu polis u tradycyjnych ubezpieczycieli. Alternatywne systemy sprzedaży będą musiały poczekać, zanim na dobre zadomowią się na polskim rynku – wyjaśnia Sikora.

Po rezygnacji z oferowania ubezpieczeń komunikacyjnych w ofercie sieci pozostały polisy na życie, zdrowotne, zabezpieczające przed skutkami kradzieży karty, a nawet turystyczne. Dodawane do karty kredytowej MasterCard Tesco. Oferowane są w dwóch pakietach dzięki współpracy sieci z francuską grupą finansową Credit Agricole. Podobnie jest w sieci Carrefour. Wraz z kartą Carrefour VISA klient otrzymuje ubezpieczenie trwałej lub całkowitej niezdolności do pracy, kradzieży i użycia karty przez osoby niepowołane oraz kradzieży lub zniszczenia zakupów dokonanych przy użyciu karty a także ryzyka utraty pracy i czasowej niezdolności do pracy. Umowa jest zawierana ze spółkami z grupy Cardif. Poza tym w centrach handlowych od 2003 r. można spotkać stoiska Ergo Hestii.

W punktach, których jest teraz 67, dostępne są ubezpieczenia majątkowe i na życie. Firma nie chce podawać jaką cześć polis sprzedaje za ich pośrednictwem. Półtora roku temu rozpoczęcie sprzedaży ubezpieczeń zapowiadała Telekomunikacja Polska, która ma bazę około 8 mln klientów. Najpierw zrezygnowała z powoływania do życia spółki, ale z nieoficjalnych informacji wynikało, że oferta ruszy na początku tego roku. Nie ruszyła do tej pory. Firma utrzymuje, że wciąż ma to w planach.

- Jesteśmy na etapie negocjacji z wybranymi firmami ubezpieczeniowymi. Na dziś nie możemy podać żadnych szczegółów – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy TP. Grupa TP oferuje jednak ubezpieczenia turystyczne (Generali), od kradzieży telefonu (ACE), oraz zdrowotne i od trwałej niezdolności do pracy (MetLife) poprzez spółkę PTK Centertel, operatora sieci Orange, która ma 14 mln klientów. Telekomunikacyjny gigant nie chce podawać danych dotyczących sprzedaży. Obecnie najbardziej znanym i dobrze funkcjonującym alternatywnym kanałem dystrybucji ubezpieczeń jest Poczta Polska.

Za kontakty z instytucjami finansowymi i nadzór nad dystrybucją ich produktów od 2000 roku odpowiada Pocztowa Agencja Usług Finansowych, 60 proc. jej udziałów ma Poczta Polska, a 40 proc. grupa ubezpieczeniowa Cardif. PAUF oferuje ubezpieczenia na życie Cardif, oraz ubezpieczenia majątkowe i komunikacyjne Mojego Towarzystwa Ubezpieczeń z grupy Ergo Hestia, Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych i TUW TUW. A także inne produkty finansowe, jak kredyty gotówkowe Cetelem Banku czy umowy OFE Pocztylion. Ostatnio na współpracy z PAUF najbardziej zyskuje MTU, które przez ten kanał sprzedaje około 30-40 proc. ubezpieczeń. W 2009 r. awansowało do pierwszej dziesiątki towarzystw majątkowych zbierając 453 mln zł składek, o 26,5 proc. więcej niż w 2008 roku.

– Nie sprzedajemy już i nie planujemy sprzedaży polis komunikacyjnych – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska. Brytyjska sieć hipermarketów oferowała je od marca do listopada 2009 roku w ramach programu pilotażowego. W Wielkiej Brytanii projekt – realizowany poprzez spółkę Tesco Personal Finance w której udziały ma także Bank of Scotland – jest realizowany z sukcesem. TPF jest jednym z pięciu największych dystrybutorów ubezpieczeń komunikacyjnych i wiceliderem jeśli chodzi o sprzedaż ubezpieczeń zwierząt domowych.

Pozostało 86% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy