Wódka testowana jak wino

Ryszard Berent, juror w konkursach barmańskich

Publikacja: 25.08.2010 03:40

prezydent Stowarzyszenia Polskich Barmanów

prezydent Stowarzyszenia Polskich Barmanów

Foto: archiwum prywatne

[b]Rz: Producent polskiej wódki Żołądkowa Gorzka ma kupić 75 proc. akcji ukraińskiego Nemiroffa. Zrobi na tym interes?[/b]

[i]Ryszard Berent:[/i] Jeśli informacja się potwierdzi, to tylko pogratulować Polmosowi Lublin, bo z Nemiroffem odniesie sukces na światowych rynkach. Ukraińcy mają ogromne osiągnięcia w produkcji wódek, a Nemiroff nie dość, że ma na świecie dobrą markę, to jeszcze nowoczesny zakład na miarę XXI wieku. Choć Polacy wolą pić rodzime wódki, to w światowych rankingach Nemiroff plasuje się na czołowych miejscach.

[b]Czy wódkę testuje się tak jak wino?[/b]

Jak najbardziej. Na przykład na światowych targach branży hotelarskiej czy napojów alkoholowych i winiarskich organizuje się próby alkoholi albo – jak na blame testingach – eksperci oceniają jakość wódki, nie znając jej marki.

[b]Co biorą pod uwagę?[/b]

Głównie jakość spirytusu i tradycję wytwarzania. W Polsce produkujemy wódkę żytnią bądź ziemniaczaną. Inaczej niż na Ukrainie czy w Rosji, gdzie produkuje się ją z pszenicy. Ta ostatnia jest zwykle słodsza i łagodniejsza niż ta z żyta czy jęczmienia.

[b]A jakie marki są najpopularniejsze?[/b]

Sprawa nie jest prosta, bo rankingi układane są na podstawie ilości sprzedanych butelek, a to nie zawsze idzie w parze z jakością. Na przykład polska wódka Wyborowa Exquisite należy do alkoholi top premium. Ale z powodu wysokiej ceny sprzedaje się dużo gorzej niż zwykła wódka Wyborowa. Inne wódki światowego formatu to szwedzki Absolut, Finlandia, amerykańska Skyy, Russkij Standard czy Nemiroff. Każda z nich jest produkowana tylko w swoim kraju i tylko w jednym zakładzie.

[b]A jak w światowych rankingach wypadają polskie wódki?[/b]

Nie mamy się czego wstydzić. Nasze wódki są naprawdę wysokiej jakości, produkowane z najczystszego spirytusu. To powoduje, że są podobne w smaku. Różni je najwyżej opakowanie, reklama oraz zapewnienie – lub nie – że ich produkcja nawiązuje do kilkusetletniej tradycji gorzelnictwa w Polsce.

[i] —rozmawiała Monika Gębala[/i]

[b]Rz: Producent polskiej wódki Żołądkowa Gorzka ma kupić 75 proc. akcji ukraińskiego Nemiroffa. Zrobi na tym interes?[/b]

[i]Ryszard Berent:[/i] Jeśli informacja się potwierdzi, to tylko pogratulować Polmosowi Lublin, bo z Nemiroffem odniesie sukces na światowych rynkach. Ukraińcy mają ogromne osiągnięcia w produkcji wódek, a Nemiroff nie dość, że ma na świecie dobrą markę, to jeszcze nowoczesny zakład na miarę XXI wieku. Choć Polacy wolą pić rodzime wódki, to w światowych rankingach Nemiroff plasuje się na czołowych miejscach.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy