80 proc. Polaków korzysta z produktów bankowych

Czterech na pięciu Polaków korzysta z produktów i usług finansowych, ale w ich wyborze jesteśmy raczej ostrożni – wynika z badania Instytutu Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Deutsche Banku

Publikacja: 14.03.2011 10:19

Kobiety rzadziej niż mężczyźni korzystają z zaawansowanych produktów bankowych

Kobiety rzadziej niż mężczyźni korzystają z zaawansowanych produktów bankowych

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

Najpopularniejszymi produktami bankowymi wśród Polaków są rachunki osobiste. Korzysta z nich ponad 63 proc. respondentów. Prawie jedna czwarta aktywnie używa kart debetowych i płatniczych. Nieco mniej, bo 22 proc. obsługuje swoje konto osobiste za pośrednictwem Internetu. Z kart kredytowych korzysta 13 proc. ankietowanych.

Zamiast produktów inwestycyjnych zdecydowanie chętniej wybieramy lokaty. Nadwyżki gotówki gromadzi na nich co piąty Polak. Zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem cieszą się produkty inwestycyjne. W funduszach pieniądze lokuje 6 proc. ankietowanych, niespełna 5,5 proc. inwestuje na giełdzie, a 2,5 proc. korzysta z produktów strukturyzowanych.

Rodzaj wybieranych przez Polaków produktów bankowych różni się od w zależności od płci respondentów. Kobiety równie często jak mężczyźni korzystają z podstawowych usług bankowych (konto osobiste czy karta debetowa), jednak bardziej zaawansowane produkty są wśród nich dużo mniej popularne. Konto bankowe przez Internet obsługuje 28 proc. Polaków i tylko 18 proc. Polek.

Panie dużo rzadziej używają też kart kredytowych – ma je zaledwie 8 proc. ankietowanych. Panowie częściej korzystają z produktów oszczędnościowych (lokaty, konta oszczędnościowe) i inwestycyjnych (akcje, fundusze inwestycyjne, produkty strukturyzowane).

Z badania wynika również, że coraz większą popularnością cieszą się karty zbliżeniowe – korzysta z nich już 3,3 proc. ankietowanych, a ponad 11 proc. osób, które rozważają zakup nowego produktu bankowego w ciągu najbliższych 6 miesięcy, deklaruje, że zdecyduje się właśnie na kartę zbliżeniową

Według najnowszych danych kartami zbliżeniowymi Visa można płacić w 12 tys. sklepów w Polsce. Firma ma zamiar zwiększyć tę liczbę w ciągu pięciu lat do 200 tys. Z kolei kartami PayPass MasterCard zapłacimy m.in. w popularnych sieciach Żabka,  Empik, Smyk, coffeeheaven, McDonald's, w salonikach Kolportera, biletomatach w Warszawie oraz Wrocławiu, na stacjach paliw Shell, jak również w sieci kin Cinema City i Multikino.

Najpopularniejszymi produktami bankowymi wśród Polaków są rachunki osobiste. Korzysta z nich ponad 63 proc. respondentów. Prawie jedna czwarta aktywnie używa kart debetowych i płatniczych. Nieco mniej, bo 22 proc. obsługuje swoje konto osobiste za pośrednictwem Internetu. Z kart kredytowych korzysta 13 proc. ankietowanych.

Zamiast produktów inwestycyjnych zdecydowanie chętniej wybieramy lokaty. Nadwyżki gotówki gromadzi na nich co piąty Polak. Zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem cieszą się produkty inwestycyjne. W funduszach pieniądze lokuje 6 proc. ankietowanych, niespełna 5,5 proc. inwestuje na giełdzie, a 2,5 proc. korzysta z produktów strukturyzowanych.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy