Najpopularniejszymi produktami bankowymi wśród Polaków są rachunki osobiste. Korzysta z nich ponad 63 proc. respondentów. Prawie jedna czwarta aktywnie używa kart debetowych i płatniczych. Nieco mniej, bo 22 proc. obsługuje swoje konto osobiste za pośrednictwem Internetu. Z kart kredytowych korzysta 13 proc. ankietowanych.
Zamiast produktów inwestycyjnych zdecydowanie chętniej wybieramy lokaty. Nadwyżki gotówki gromadzi na nich co piąty Polak. Zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem cieszą się produkty inwestycyjne. W funduszach pieniądze lokuje 6 proc. ankietowanych, niespełna 5,5 proc. inwestuje na giełdzie, a 2,5 proc. korzysta z produktów strukturyzowanych.
Rodzaj wybieranych przez Polaków produktów bankowych różni się od w zależności od płci respondentów. Kobiety równie często jak mężczyźni korzystają z podstawowych usług bankowych (konto osobiste czy karta debetowa), jednak bardziej zaawansowane produkty są wśród nich dużo mniej popularne. Konto bankowe przez Internet obsługuje 28 proc. Polaków i tylko 18 proc. Polek.
Panie dużo rzadziej używają też kart kredytowych – ma je zaledwie 8 proc. ankietowanych. Panowie częściej korzystają z produktów oszczędnościowych (lokaty, konta oszczędnościowe) i inwestycyjnych (akcje, fundusze inwestycyjne, produkty strukturyzowane).
Z badania wynika również, że coraz większą popularnością cieszą się karty zbliżeniowe – korzysta z nich już 3,3 proc. ankietowanych, a ponad 11 proc. osób, które rozważają zakup nowego produktu bankowego w ciągu najbliższych 6 miesięcy, deklaruje, że zdecyduje się właśnie na kartę zbliżeniową