Organizacja firm sektora nowoczesnych usług wraz z Ministerstwem Gospodarki oraz Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIZ) szykują szeroko zakrojoną kampanię promocyjną, mającą prezentować Polskę jako lokalizację dla nowych inwestycji branży BPO (nowoczesne usługi księgowo-finansowe i doradcze). Przedsięwzięcie obejmowałoby reklamę w głównych gazetach skierowanych do biznesu (m.in. Financial Times i Wall Street Journal), spotkania inwestorów z przedstawicielami władz, a także organizację eventu w jednym z europejskich miast, najprawdopodobniej w Londynie. – Chcemy pokazać najważniejsze atuty Polski: ogromny potencjał wykwalifikowanej kadry i przyjazne środowisko dla inwestycji – mówi Jacek Levernes, prezes Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce (ABSL), zarazem szef centrów usługowych HP na Europę, Afrykę i Środkowy Wschód.
50 tysięcy osób pracuje w polskim sektorze nowoczesnych usług
Scenariusz przedsięwzięcia jest praktycznie gotowy, trwają jeszcze rozmowy w sprawie finansowania. PAIZ przygotowuje scenariusze filmów, które będą jednym z elementów kampanii. – Chcemy włączyć tematykę BPO do naszych roadshow. Planujemy siedem: po dwa w USA i w Chinach, ponadto w Korei, Japonii oraz we Francji – powiedział „Rz" prezes PAIZ Sławomir Majman.
Przedstawiciele inwestorów przyznają, że kampanii na pewno pomoże polska prezydencja w UE. Ale może jej zaszkodzić ciągle nierozwiązana kwestia nowego programu wspierania inwestycji zagranicznych.