Na 28 proc. pod względem liczby abonentów szacuje Telekomunikacja Polska udział kablowych konkurentów w polskim rynku dostępowym. Cały rynek w połowie roku TP szacuje na 6,7 mln, a więc udziały sieci kablowych w nim wyniosłyby prawie 1,9 mln abonentów.

Zdaniem TP rosnący udział kablówek w rynku ISP wynika ze skuteczności sprzedaży oferty spakietyzowanej, będącej pochodna ustalonej pozycji na rynku płatnej telewizji. Drugi czynnik, to rosnące przepływności usług dostępowych oferowanych po niezmiennych stawkach.

- CATV, działający w największych miastach Polski, są postrzegani jako technologiczni liderzy oferujący najwyższe prędkości internetu. Operatorzy telewizji kablowych powszechnie stosują zasadę oferowania większych prędkości bez podnoszenia ceny usługi, lub oferują więcej usług w niższej cenie – napisała TP w komentarzu na ostatniego raportu finansowego.

Wedle oceny TP w okresie czerwiec 2010 – czerwiec 2011 polski rynek dostępowy urósł o 6,5 proc., czyli o 400 tys. linii. TP szacuje penetracje usług dostępowych w Polsce w połowie br. na 17,5 proc., czyli o 1 pkt. Więcej, niż w połowie 2010 r.