- Dziś już blisko 15 proc. smartfonów sprzedawanych na rynkach EMEA obsługuje funkcję HD Video, a to automatycznie generuje popyt na coraz pojemniejsze i wydajniejsze karty pamięci – mówi Stefan Kratzer, product marketing manager USB & Gaming na rynki EMEA w SanDisku. Przytacza wyniki badania Slotted Phone Shipment Forecast przeprowadzonego przez Strategy Analytics. Wynika z niego, że do 2014 roku sprzedaż telefonów komórkowych ma osiągnąć poziom 1,7 miliarda sztuk rocznie. Większość z tych aparatów będzie wyposażona w gniazda pamięci microSDXC.
Dlatego też jego firma liczy, że rynkowym hitem będzie wprowadzana w październiku nowa karta SanDisk o pojemności 64 GB oparta na technologii UHS, która zapewnia prędkość transferu danych rzędu 30Mb/s. - Karta jest zgodna ze wszystkimi tabletami lub smartfonami wyposażonymi w gniazdo pamięci microSDXC – podkreśla Stefan Kratzer.
Janusza Klaklę
, menadżera odpowiedzialnego w SanDisk za sprzedaż w Europie Wschodniej ucieszyła niedawna prognoza IDC, że w tym roku w Polsce sprzeda się 11 mln telefonów komórkowych, z których co trzeci będzie smartfonem. – Karty pamięci wykorzystywane w komórkach, to dla nas z roku rok coraz ważniejszy segment – mówi Janusz Klakla. Szacuje on, że w zeszłym roku ich sprzedaż w przypadku SanDiska zwiększyła się o kilkanaście procent. W tym roku na pewno nie będzie gorzej. Według niego Polacy, którzy zaopatrzą się w smartfon nie żałują potem pieniędzy na dokupienie do niego pojemniejszej karty pamięci.
Dziś użytkownicy smartfonów to druga najważniejsza grupa klientów dla SanDiska w Polsce. – Około 60 proc. naszej sprzedaży w Polsce to klienci zaopatrujący się w nasze karty do aparatów cyfrowych. Jednak już 25 proc. jest generowana przez użytkowników smartfonów, a 15 proc. przez urządzenia USB – mówi Janusza Klakla.