Nie musisz być nudziarzem

Rozwinięcie tytułu brzmi: „Prześmiewcza książka o tym, jak przechytrzyć, prześcignąć i pokonać konkurencję”

Aktualizacja: 11.12.2011 20:41 Publikacja: 11.12.2011 20:36

„Powrót do rzeczywistości”, Guy Kawasaki, Wolters Kluwer

„Powrót do rzeczywistości”, Guy Kawasaki, Wolters Kluwer

Foto: Archiwum

Zabawny, luzacki zbiór porad dotyczących tego, jak skutecznie przeforsować własny pomysł na biznes lub choćby mały biznesowy projekt, a potem nie pogubić się w meandrach dobrych porad dotyczących jego rozwijania. Jej autorem jest nie byle kto – Guy Kawasaki w latach 80. współpracował przy akcji marketingowej promującej legendarny komputer Macintosh Apple'a.

W przeciwieństwie do wielu innych publikacji na podobne tematy Kawasaki w swojej książce zachęca do niestandardowych zachowań i ucieczki od wpasowywania się

w utarte schematy przy prowadzeniu biznesu. W części poświęconej public relations można przeczytać np. „Nie musisz pozować na dojrzałego nudziarza.[...] Być może jeździsz starym gruchotem albo nie ukończyłeś prestiżowej uczelni. Nie przejmuj się".

Zasadnicza prawda płynąca z tej książki sprowadza się do prostego przesłania, by niczego nie robić w biznesie na siłę ani wyłącznie dla poklasku. „Kreowanie nowatorskich produktów to ciężka i żmudna praca, w której nie ma żadnych dróg na skróty. Zaczyna się od wymyślenia czegoś, czego sam chciałbyś używać i co mogłoby mieć znaczenie dla innych ludzi. Potem jest już łatwiej, choć czasem trudniej". Kawasaki próbuje dać zrozumiałą odpowiedź na to, jak to się stało, że furorę robią dziś Facebook czy Apple, posiłkując się przy tym ogromnym zbiorem cytatów, m.in. z ludzi uważanych dziś za biznesowych i technologicznych geniuszy, jak Steve Jobs czy wynalazca Steve Wozniak, jeden ze współzałożycieli Appla, który szybko z firmą się rozstał. – Najlepsze rzeczy, jakie zrobiłem w Apple, wynikały z braku pieniędzy i z tego, że nigdy wcześniej ich nie robiłem, przekonywał podobno ten ostatni.

Myli się jednak ten, kto uważa, że to wyłącznie zbiór dowcipów. Książka jest usystematyzowana i obejmuje tak samo zabawne, jak przydatne wskazówki z wielu dziedzin: od kwestii szukania inwestora dla nowego przedsięwzięcia przez autorskie patenty na jego wypromowanie, jak to nazywa Kawasaki: „sztukę rekrutacji", po obchodzenie się w firmie z trudnymi może w obyciu, ale jakże cennymi dla prezesów indywidualistami oraz umiejętne prowadzenie działań PR. Książka nie jest monotonna: zawiera wywiady, zbiory porad w punktach, filozoficzne niemalże historyjki, aforyzmy, proste matematyczno-ekonomiczne przykłady poprzeplatane cytatami a to z bajki o księżniczce i żabie, a to z dzieł Fryderyka Nietzschego.

Podsumowując: to dobra, pozytywna  lektura na czasy kryzysu, kiedy to – jak mawiają ekonomiści – można najszybciej zdobyć fortunę, jeśli się wie, gdzie, w co i jak w tym czasie inwestować.

„Powrót do rzeczywistości", Guy Kawasaki, Wolters Kluwer

Zabawny, luzacki zbiór porad dotyczących tego, jak skutecznie przeforsować własny pomysł na biznes lub choćby mały biznesowy projekt, a potem nie pogubić się w meandrach dobrych porad dotyczących jego rozwijania. Jej autorem jest nie byle kto – Guy Kawasaki w latach 80. współpracował przy akcji marketingowej promującej legendarny komputer Macintosh Apple'a.

W przeciwieństwie do wielu innych publikacji na podobne tematy Kawasaki w swojej książce zachęca do niestandardowych zachowań i ucieczki od wpasowywania się

Pozostało 82% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy