W porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem marka należąca do Nestle Polska awansowała aż o 13 pozycji. Wyprzedziła nie tylko poprzedniego lidera Pudliszki, ale także obecne od trzech lat w ścisłej czołówce Sokołów, Hortex, Bobovitę i Olej Kujawski.
Z bada? rynkowych wynika, że Winiary zna 89 proc. konsumentów w Polsce, a w 92 proc. gospodarstw domowych znajduje się co najmniej jeden produkt z tym logo. A jest z czego wybierać. Pod marką Winiary dostępnych jest na rynku ponad 230 produktów kulinarnych. Tylko tej jesieni Nestle wprowadziło trzy nowości, m.in. zupę dyniową z imbirem w proszku. Zupy to jeden z segmentów rynku wyrobów kulinarnych, na którym w 2011 roku, kolejny rok z rzędu, Nestle skoncentrowało swoje działania promocyjne. Przeprowadziło m.in. kampanię pod nazwą „Zupy jak malowane".
Pod marką Winiary dostępne są także m.in. desery w proszku, dodatki do ciast, sosy instant czy kostki bulionowe. – W zdecydowanej większości kategorii produktowych, w których marka Winiary jest obecna, zajmuje ona pozycję lidera lub wicelidera – mówi Leszek Wącirz, dyrektor działu kulinarnego Nestle Polska. – Nasze sztandarowe produkty to zupy do gotowania Winiary: barszcz czerwony i biały, żurek i grochowa oraz majonez Dekoracyjny Winiary – dodaje. Udziały tego ostatniego w rynku majonezów wynoszą ponad 45 proc.
Pierwszy majonez Winiary zszedł z linii kaliskiego zakładu 37 lat temu. Historia fabryki i marki jest jednak znacznie dłuższa, bo sięga 1941 r. 46 lat póśniej markę wraz z fabryką kupił szwajcarski koncern Nestle, największy producent żywności na świecie. Jednak nie zdecydował się zastąpić krajowej marki którymś z światowych brandów. Jak się okazało, słusznie.
Ostatnie lata to etap znacznych inwestycji Nestle w Kaliszu. W sierpniu tego roku firma otworzyła tam nowy wydział, a wcześniej zmodernizowała linię produkującą wyroby majonezowe. Na inwestycje te wydała ponad 50 mln zł.