Niedługo po fiasku przejęcia amerykańskiej sieci T-Mobile przez AT&T na rynku zaczęły pojawiać się pogłoski, że alternatywą może być połączenie z najzacieklejszym wrogiem niedoszłej do skutki transakcji – siecią Sprint Nextel.
O takiej możliwość Sprint informował jeszcze zanim niemiecki Deutsche Telekom (DT) doszedł do porozumienia z AT&T. Zamiast aliansu ze Sprintem niemiecki koncern wybrał jednak wartą 39 mld dolarów sprzedaż T-Mobile AT&T. Po zablokowaniu tej transakcji przez amerykański Departament Sprawiedliwość DT może wrócić do pierwotnej koncepcji.
Fuzja miała uczynić z AT&T/T-Mobile nowego lidera rynku o 134 mln abonentów (dane na wrzesień 2011). T-Mobile wraz ze Sprintem miałyby razem natomiast 85 mln klientów, a więc wciąż mniej niż AT&T (101 mln) i Verizon Wireless (108 mln). Taki alians mógłby łatwiej zyskać akceptację urzędów nadzorujących amerykański rynek.