Mobilność jest przyszłością – hasło to jak mantrę powtarzają specjaliści branży technologicznej. Dostrzegły to również polskie banki, które zaoferowały klientom dostęp do bankowości elektronicznej nie tylko poprzez smartfony, ale też za pośrednictwem tabletów.
Co prawda z badań przeprowadzonych w 2011 roku przez Instytut „Homo Homini" wynika, że z mobilnego dostępu do konta korzysta tylko 3,5 proc. klientów banków, czyli 850 tys. osób, jednak prognozy na ten temat są optymistyczne.
- Klienci MultiBanku chętnie korzystają z nowych technologii. Obecnie większość podstawowych operacji związanych z obsługą rachunku wykonują przez Internet, do oddziału przychodzą rzadziej. Sądzimy, że z podobnym zainteresowaniem spotka się bankowość mobilna - mówi rpkom.pl Rafał Borkowski, dyrektor Departamentu Promocji ds. Klientów Dojrzałych i Studentów, odpowiedzialny za realizację projektu bankowości mobilnej w MultiBanku. Według jego oceny ten segment rynku czeka bardzo dynamiczny wzrost w nadchodzących kwartałach. - Obecnie ponad 40 proc. klientów MultiBanku posiada smartfony, systematycznie wrasta też liczba użytkowników tabletów – dodaje Borkowski.
Według GfK Polonia w Polsce w 2011 roku mogło powędrować w ręce klientów około 90 tys. tabletów, ale już w tym roku ta liczba się potroi.
Aplikacje umożliwiające korzystanie z bankowości elektronicznej na tabletach zaoferowały najbardziej innowacyjne banki, m.in. mBank, MultiBank, Pekao czy Millennium. Większość z nich pozwala na obsługę konta z urządzeń firmy Apple oraz tabletów korzystających z systemu Android, zaś MultiBank udostępnia tylko wersję na iPada. Z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych MultiBank, ING i Inteligo stworzyły z kolei tzw. lekkie wersje swoich systemów bankowości elektronicznej, dostępne przez przeglądarkę internetową.