Jeszcze w tym półroczu br. grupa Mediatela całkowicie wyjdzie z segmentu telefonicznych usług dla abonentów prywatnych – informuje Mirosław Janisiewicz, prezes spółki.
Powód: grupie nie udało się w tym segmencie zbudować skali. – Rozmowy w sprawie sprzedaży zasobów na terenie Trójmiasta trwają – mówi Janisiewicz i zapewnia, że chodzi o niewielką liczbę klientów.
Z jego wypowiedzi wynika, że sieci w Kole i Dąbiem, które grupa sprzedała w ub.r. ze stratą, kupiła wielkopolska sieć kablowa Inea (transakcja obniżyła wynik grupie Mediatela o 700 tys. zł).
W I kw. br. segment Home grupy Mediatela znalazł się pod kreską: miał tylko 0,6 mln przychodów, ujemną EBITDA i 0,5 mln zł straty netto. To najwyraźniej to efekt zmniejszenia skali działalności, czyli właśnie sprzedaży aktywów. W 2011 r. sam segment był na plusie: przyniósł grupie nieco ponad 4 mln zł przychodów, 1,28 mln zł EBITDA i około 0,8 mln zł zysku netto.
Oprócz klientów telefonii stacjonarnej, Mediatel ma jeszcze klientów usługi komórkowej TelePiN. To głównie klienci usług pre-paid. Prezes Mediatela ocenia, że jest ich kilkanaście tysięcy.