Szwajcarska grupa artykułów luksusowych korzystająca z dużego popytu w Azji i na wschodzących rynkach przewiduje, że jej zyski wzrosną w I półroczu (do 30 września) nawet o 40 proc., znacznie bardziej, niż początkowo zakładała. Na giełdzie w Zurychu zyskała nawet 7 proc.

Richemont, właściciel marek IWC, Piaget, Jaeger-Le Coutre, Montblanc i Cartier, przewiduje, że zysk operacyjny i netto zwiększą się po sześciu miesiącach o 20–40 proc. Firma oparła swą prognozę na sprzedaży po czterech miesiącach do końca lipca, która wzrosła o 14 proc., a w cenach stałych o 13 proc.

W ubiegłym roku firma kontrolowana przez rodzinę Rupertów z RPA osiągnęła poprawę zysków o 43 proc. – większą od zapowiadanej – dzięki dużemu popytowi Azji i już wtedy mówiła, że spodziewa się dalszego wzrostu.

Spółka zastrzegła jednak, że różne czynniki, m.in. poziom sprzedaży w VIII–IX, wahania kursów walut, mogą zaszkodzić wynikom, co oznacza, że wielkość obrotów po pięciu miesiącach, ogłoszona 5 września, może zmaleć.