Reklama

Apple kontra Google

Apple zamierza usunąć aplikację do YouTube’a z iPhone’ów i iPadów

Aktualizacja: 08.08.2012 07:56 Publikacja: 08.08.2012 02:39

Najnowszy pomysł Apple'a – produkującego smartfony iPhone oraz tablety iPad – to kolejna salwa w coraz gorętszej wojnie z inną amerykańską firmą, internetowym potentatem Google'em.

Firma z siedzibą w Cupertino w stanie Kalifornia podała właśnie, że jej licencja na YouTube'a wygasła, co oznacza, że ta aplikacja nie będzie dłużej dodawana do następnej wersji produkowanego przez nią mobilnego systemu operacyjnego iOS 6. Najnowsza wersja systemu ma zostać przedstawiona na jesieni tego roku, a programiści już z niej korzystają.

Google szuka rozwiązania

Aplikacja Apple'a, zbudowana na licencji należącego do Google'a serwisu internetowego YouTube i oferowana od czasu, kiedy iPhone wszedł do sprzedaży w 2007 roku, od dawna była preinstalowana na urządzeniach mobilnych firmy.

Google pracuje teraz nad własną aplikacją dla YouTube'a, która będzie dostępna za pośrednictwem internetowego sklepu App Store należącego do Apple'a, podała spółka w komunikacie. Firma dodała, że użytkownicy będą mogli również korzystać z YouTube za pośrednictwem jej wyszukiwarki internetowej Safari.

Z kolei rzecznik Google'a napisał w krótkim oświadczeniu, że „pracujemy z Applem nad zapewnieniem najlepszego możliwego dostępu do YouTube użytkownikom iOS".

Reklama
Reklama

Konflikt się zaostrza

Relacje między niegdysiejszymi partnerami biznesowymi są coraz bardziej napięte.

Google'owi udało się przegonić iPhone'a dzięki swojemu mobilnemu systemowi operacyjnemu Android. Apple planuje więc w następnej wersji swojego systemu operacyjnego zastąpić mapy Google'a własnymi. Zainwestował wiele czasu i pieniędzy w próbę zdetronizowania Google Maps.

Z kolei na początku partnerstwa z YouTube aplikacja zapewniała Apple'owi dostęp do popularnych treści medialnych, co zwiększało atrakcyjność iPhone'a. Jednak kiedy stosunki między firmami zaczęły się pogarszać, aplikacja stała się kolejnym punktem zapalnym, twierdzi osoba znająca sprawę.

Apple w pełni kontrolował projekt i funkcje aplikacji, co budziło konsternację niektórych menedżerów w YouTubie, którzy chcieli, by była ona bardziej spójna ze zmieniającym się wizerunkiem marki.

—Jessica E. Vascellaro

wsp. Ian Sherr i Amir Efrati; tłum. tk

Reklama
Reklama

(C) 2012 Dow Jones & Company, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone

Aby zaprenumerować „The Wall Street" Journal: www.wsjeuropesubs.com

Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama