France Telecom: klienci oszczędzają na smartfonach

W segmencie smartfonów z najwyższej półki cenowej maleje grono tzw. early adopters. Apple odczuje to w roku - uważa szef France Telecom.

Publikacja: 04.04.2013 11:19

Stephan Richard, prezes France Telecom (w Polsce główny akcjonariusz Telekomunikacji Polskiej i Centertela), stwierdził w rozmowie z agencją Bloomberg, że rosnąca oszczędność klientów telekomu zagraża sprzedaży kosztownych aparatów telefonicznych, takich jak Iphone.

- Jesteśmy w okresie zmiany zachowania konsumentów – powiedział Stephan Richard. Według niego, coraz mniej osób poszukuje najnowszych i najlepszych gadżetów, a coraz więcej pyta o tańsze usługi mobilne.

Zdaniem Richarda, zmiana była najbardziej dotkliwa dla telekomu w Europie, gdzie wzrosła liczba klientów zachowujących stary telefon i zmieniających operatora.

Z powodu słabnącej gospodarki i rosnącej konkurencji, ceny usług France Telecom spadły o 25 proc. w ciągu ostatnich trzech lat, odbijając się na marży i kursie giełdowym – podaje Bloomberg. Dla przykładu, we Francji ceny w planach komórkowych FT spadły w ub.r. o 10 proc., a w tym mają obniżyć się jeszcze o 10-12 proc. – mówił Richard. To efekt w dużej mierze konkurencji ze strony należącego do Illiadu, taniego operatora Free. Aby z nim walczyć, w 2011 r. gigant wprowadził nową markę – Sosh – w której pakiet usług jest o około 40 proc. tańszy niż pod marką Orange.

Najtańszy plan FT to obecnie 20 euro (26 dol.) miesięcznie za nielimitowane rozmowy, SMS-y i pakiet 3 GB. Dla porównania w przypadku amerykańskiego T-Mobile jest to 50 dol.

Według Richarda spadła liczba osób, którym zależy aby mieć najnowszy smartfon jak najszybciej i często kupują je po maksymalnej cenie producenta (tzw. early adopters).

Szef FT ocenia, że zmiana w nastawieniu konsumentów będzie widoczna, gdy Apple wprowadzi w tym roku swój ostatni model iPhone'a.

Apple proszony o komentarz przez dziennikarza Bloomberga, odmówił.

Agencja przypomniała też, że FT zmienia nazwę na Orange, aby jak najwięcej skorzystać na marce, którą kupił w 2000 roku.

Stephan Richard, prezes France Telecom (w Polsce główny akcjonariusz Telekomunikacji Polskiej i Centertela), stwierdził w rozmowie z agencją Bloomberg, że rosnąca oszczędność klientów telekomu zagraża sprzedaży kosztownych aparatów telefonicznych, takich jak Iphone.

- Jesteśmy w okresie zmiany zachowania konsumentów – powiedział Stephan Richard. Według niego, coraz mniej osób poszukuje najnowszych i najlepszych gadżetów, a coraz więcej pyta o tańsze usługi mobilne.

Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO