France Telecom: klienci oszczędzają na smartfonach

W segmencie smartfonów z najwyższej półki cenowej maleje grono tzw. early adopters. Apple odczuje to w roku - uważa szef France Telecom.

Publikacja: 04.04.2013 11:19

Stephan Richard, prezes France Telecom (w Polsce główny akcjonariusz Telekomunikacji Polskiej i Centertela), stwierdził w rozmowie z agencją Bloomberg, że rosnąca oszczędność klientów telekomu zagraża sprzedaży kosztownych aparatów telefonicznych, takich jak Iphone.

- Jesteśmy w okresie zmiany zachowania konsumentów – powiedział Stephan Richard. Według niego, coraz mniej osób poszukuje najnowszych i najlepszych gadżetów, a coraz więcej pyta o tańsze usługi mobilne.

Zdaniem Richarda, zmiana była najbardziej dotkliwa dla telekomu w Europie, gdzie wzrosła liczba klientów zachowujących stary telefon i zmieniających operatora.

Z powodu słabnącej gospodarki i rosnącej konkurencji, ceny usług France Telecom spadły o 25 proc. w ciągu ostatnich trzech lat, odbijając się na marży i kursie giełdowym – podaje Bloomberg. Dla przykładu, we Francji ceny w planach komórkowych FT spadły w ub.r. o 10 proc., a w tym mają obniżyć się jeszcze o 10-12 proc. – mówił Richard. To efekt w dużej mierze konkurencji ze strony należącego do Illiadu, taniego operatora Free. Aby z nim walczyć, w 2011 r. gigant wprowadził nową markę – Sosh – w której pakiet usług jest o około 40 proc. tańszy niż pod marką Orange.

Najtańszy plan FT to obecnie 20 euro (26 dol.) miesięcznie za nielimitowane rozmowy, SMS-y i pakiet 3 GB. Dla porównania w przypadku amerykańskiego T-Mobile jest to 50 dol.

Według Richarda spadła liczba osób, którym zależy aby mieć najnowszy smartfon jak najszybciej i często kupują je po maksymalnej cenie producenta (tzw. early adopters).

Szef FT ocenia, że zmiana w nastawieniu konsumentów będzie widoczna, gdy Apple wprowadzi w tym roku swój ostatni model iPhone'a.

Apple proszony o komentarz przez dziennikarza Bloomberga, odmówił.

Agencja przypomniała też, że FT zmienia nazwę na Orange, aby jak najwięcej skorzystać na marce, którą kupił w 2000 roku.

Stephan Richard, prezes France Telecom (w Polsce główny akcjonariusz Telekomunikacji Polskiej i Centertela), stwierdził w rozmowie z agencją Bloomberg, że rosnąca oszczędność klientów telekomu zagraża sprzedaży kosztownych aparatów telefonicznych, takich jak Iphone.

- Jesteśmy w okresie zmiany zachowania konsumentów – powiedział Stephan Richard. Według niego, coraz mniej osób poszukuje najnowszych i najlepszych gadżetów, a coraz więcej pyta o tańsze usługi mobilne.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy