Jak napisał „Wall Street Journal", ła?czna wartos?c? skomplikowanego łan?cucha umów z zwia?zanych z kupnem amerykan?skiego koncernu, naste?pnie upublicznieniem akcji na Wall Street, wyniosłaby 20 mld dolarów.

– Jes?li podana przez „WSJ" wartos?c? transakcji jest poprawna, to wartos?c? IPO byłaby znacznie wie?ksza od biez?a?cych szacunków analityków. Obecna kapitalizacja Fiata wynosi 6,7 mld euro (8,7 mld dolarów) – podkres?la Vincenzo Longo, specjalista od strategii rynkowej mediolan?skiej firmy IG.

– Wiadomos?c?, z?e Sergio Marchionne moz?e rozmawiac? z bankami o dopie?ciu sfinansowania kupna Chryslera, wywołała wzrost notowan? Fiata – dodał Longo. – Uczestnicy rynku sa? przekonani, z?e sprawa wreszcie sie? precyzuje.

Włosi maja? obecnie 58,8 proc. udziałów Chryslera, reszta nalez?y do funduszu ubezpieczen? zdrowotnych zwia?zku zawodowego VEBA. Włosi zastrzegli sobie jednak w 2009 roku, ratuja?c Chryslera przed bankructwem, opcje? stopniowego wykupienia reszty akcji. VEBA jest skłonny sprzedac?, a spór o wartos?c? jego udziału rozstrzygnie w lipcu sa?d w Delaware. W kwietniu spekulowano, z?e w kon?cu maja Fiat be?dzie miec? pienia?dze na to przeje?cie.