Kim jest polski użytkownik waszego sprzętu. Czy są to użytkownicy indywidualni, małe czy duże firmy. Jakie są proporcje?
- Obecnie większość naszego sprzętu trafia do użytkowników indywidualnych – do domów, mieszkań oraz małych i średnich firm. Niemniej z każdym miesiącem poszerzamy naszą ofertę biznesową i coraz większą uwagę poświęcamy klientom instytucjonalnym.
Jakie trendy na rynku urządzeń Wi-Fi w Polsce i na świeci dostrzegacie obecnie?
- Najważniejsze tutaj są dwa trendy: Internet mobilny oraz dwuzakresowa transmisja danych. Szczególnie szybko rozwija się technologia LTE, o której coraz częściej mówi się w kategoriach najszybciej rozwijającej się technologii na świecie. Co ciekawe, Polska jest pierwszym krajem europejskim, w którym z sukcesem wdrożono Internet LTE na paśmie 1800 MHz z prędkością do 150 Mbps. Innym popularnym na rynku trendem są routery dualbandowe oferujące równoczesną transmisję w dwóch pasmach: 2.4GHz oraz w znacznie mniej zakłóconym, bo i znacznie mniej popularnym paśmie 5GHz.
Co się obecnie z waszej oferty sprzedaje najlepiej?
- Obecnie wciąż najlepiej sprzedającym się modelem jest niedrogi router TL-WR740N, jednak coraz częściej klienci wybierają droższe, bardziej zaawansowane modele, takie jak bardzo wydajne dwupasmowe routery TL-WDR4300 i TL-WDR3600. Rosnącą i to szybko popularnością, cieszą się też urządzenia 3G, a wśród nich mobilne TL-MR3020 i TL-MR3040 z wbudowaną baterią. Widać też rosnące Powerline, która zyskuje coraz większe uznanie użytkowników, którym z różnych powodów tradycyjna sieć nie wystarcza. Tu chciałbym zwrócić szczególną uwagę produkty z wbudowanym punktem dostępowym, takie jak zestaw transmiterów TL-PA4220KIT.