Urząd Komunikacji Elektronicznej zakończył trwającą pięć miesięcy (od sierpnia do grudnia 2013 r.) kontrolę, mającą na celu sprawdzenie czy operatorzy przestrzegają nowych przepisów prawa telekomunikacyjnego, określających obowiązki dostawców wobec użytkowników końcowych.
Wysłannicy urzędu zbadali 1152 umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, 189 regulaminów świadczenia takich usług i 261 reklamacje usługi telekomunikacyjnej.
Wyniki wypadły na niekorzyść operatorów. Nieprawidłowości, poważne i mniejszej wagi, stwierdzono u 95 operatorów (ponad 91 proc. badanych; ponad 95 proc. skontrolowanych działających firm).
Większość przedsiębiorców nie wprowadziła od 21 stycznia 2013 r. zmian we wzorach umów i regulaminach związanych z nowelizacją przepisów Prawa telekomunikacyjnego. UKE stwierdził też brak profesjonalizmu firm: nie zapewniają one abonentom pełnej informacji o przysługujących im prawach.
Najczęstszym stwierdzonym uchybieniem było naruszenie przepisu art. 56 ust. 3 Pt. UKE stwierdził brak informacji o