ABC Data, notowana na GPW spółka z portfela funduszu MCI zajmująca się dystrybucją sprzętu IT i elektroniki użytkowej, została oficjalnym partnerem Sferii (grupa Midas). W ramach współpracy dystrybutor odpowiada za zaopatrzenie oferty telefonii nomadycznej operatora w sprzęt i akcesoria mobilne w całym kraju.

Jak czytamy w informacji ABC Data, "w najnowszej odsłonie swojej usługi do numeru nomadycznego Sferia dodaje jeszcze numer komórkowy. Oba są obsługiwane z jednej karty SIM, w ramach jednej opłaty abonamentowej. Wszystkie dostępne w ofercie karty mogą pracować w technologii LTE. Dzięki temu nowe usługi docenią m.in. przedsiębiorcy, którzy na terenie całego kraju, mogą wciąż prowadzić interesy z wiarygodnego dla klientów telefonu stacjonarnego".

Wraz z wprowadzeniem oferty, Sferia uruchomiła na swojej stronie internetowej sklep online. Za jego zaopatrzenie w całości odpowiada ABC Data.

Sklep internetowy Sferia jest połączony z Interlinkiem, czyli internetowa platforma sprzedaży i obsługi klientów należącą do ABC Daty.

Sferia zaczynała działalność jako O.S.P. Polpager, czyli operator systemu przywoławczego (pagerów) w 1990 r.. Dwanaście lat później rozpoczęła świadczenie usług telefonii stacjonarnej i dostępu do Internetu z wykorzystaniem radiowej sieci w technologii CDMA (koncesję dostała w 2000 r.). Kilka lat potem oferta została poszerzona o nową funkcjonalność - nomadyczność, czyli możliwość korzystania z telefonu stacjonarnego w sposób analogiczny jak z komórkowego na ograniczonym obszarze.

Ogólnopolskie usługi mobilne Sferia zaoferowała klientom, gdy w 2014 r. została MVNO Polkomtela, operatora sieci Plus.

Zygmunt Solorz-Żak przejął kontrolę nad Sferią w 2008 r. Obecnie jest ona kontrolowana przez giełdową spółkę Midas, w której miliarder ma większościowy pakiet akcji.

Cennym elementem majątku Sferii jest blok pasma z zakresu 800 MHz, otrzymany w ramach ugody udziałowców tej firmy z polskim rządem. Rezerwacaja obowiązuje do 2018 r.

Midas nie podaje, ilu klientów ma Sferia, ani z ilu usług korzystają. Z danych rpkom.pl wynika, że w 2015 roku jako MVNO miało dodatni bilans przenosin numerów komórkowych, ale jest na tym rynku niewielkim graczem (24 numery pozyskane, 2 oddane).

Autopromocja
#NowaRp.pl

Znacznie więcej niż wiedza

ZAPRENUMERUJ