IDC: Sprzedaż tabletów w 2015 r. spadła, ale nie tych z klawiaturami

W ubiegłym roku sprzedało się na świecie o 10 proc. tabletów mniej niż rok wcześniej. W dół rynek ciągną tradycyjne modele. Popyt na te z doczepianymi klawiaturami rośnie w ogromnym tempie.

Publikacja: 04.02.2016 15:25

Zbiorcze dane IDC potwierdzają, że rynek tradycyjnych tabletów najwyraźniej już się mocno nasycił. W całym 2015 roku globalnie sprzedało się według tej firmy 206,8 mln tabletów, o 10,1 proc. mniej niż w 2014 rokiem. Sam czwarty kwartał wypadł jeszcze gorzej, bo kupionych zostało wtedy 65,9 mln tabletów, a to o 13,7 proc. miej niż przed rokiem w tym samym czasie.

W skali całego roku najmocniej tąpnęła sprzedaż urządzeń Asusa. Obniżyła się rok do roku o 39,9 proc. do 7,1 mln. Spory spadek zaliczył też Apple – sprzedaż iPadów obniżyła się o 22 proc. do  49,6 mln sztuk. O 16,1 proc. spadła sprzedaż tabletów Samsunga (do 33,4 mln), Lenovo utrzymało sprzedaż z 2014 roku (11,2 mln), a chińskie Huawei zwiększyło sprzedaż ponaddwukrotnie do 6,5 mln sztuk.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień