2,61 mld zł przychodów, 881 mln zł EBITDA i 186 mln zł zysku netto wykazała Grupa Cyfrowy Polsat w IV kwartale 2015 roku. Oznacza to wzrost odpowiednio o 4 proc., 5 proc. i 1227 proc., przy czym skok zysku netto wynika z różnic kursowych i ma charakter czysto księgowy.
Wyniki czwartego kwartału Grupy Cyfrowy Polsat wskazują, że na rynku telekomunikacyjnym w 2015 roku utrzymywała się silna konkurencja w segmencie usług głosowych. Przychody grupy z usług dla klientów indywidualnych i biznesowych były w tym czasie o 5 proc. (80 mln zł) niższe niż rok wcześniej i zamknęły się sumą 1,62 mld zł. Jak podaje grupa, spadek wpływów z usług głosowych udało się jej częściowo zrekompensować wzrostem przychodów z dostępu do Internetu.
Na koniec grudnia Grupa Cyfrowy Polsat obsługiwała 8,111 mln klientów post-paid telefonii komórkowej i mobilnego dostępu do Internetu, co dawało jej drugie miejsce po Orange Polska w tym segmencie po wzroście o 89 tys. kart SIM w kwartale.
Z jej telekomunikacyjnych usług pre-paid korzystało zaś 3,823 mln aktywnych użytkowników (liczba ta nie jest tożsama z raportowaną przez Polkomtel i Cyfrowy Polsat do GUS). W sumie daje to około 11,934 mln kart SIM, o 33 tys. mniej niż rok wcześniej.
Dla porównania w końcu 2014 r. grupa obsługiwała 7,956 mln kart post-paid usług telekomunikacyjnych i 4,011 mln aktywnych użytkowników pre-paid. Razem – 11,967 mln kart SIM.