Już dziś kontrakt z firmą nie może ograniczać się tylko do wybranych kanałów komunikacji. Klienci oczekują bowiem dużej elastyczności, a to dopiero początek ogromnych zmian na tym rynku.
Komunikacja firm z klientami staje się coraz bardziej cyfrowa bez względu na to, czy komuś się to podoba czy nie. Jak podaje Urząd Komunikacji Elektronicznej, 90 proc. społeczeństwa korzysta z internetu, a 80 proc. ma komputer.
– Mamy już dość dobre know-how po stronie konsumenckiej, bo jeżeli popatrzymy na kwestie popytu, to ponad 90 proc. Polaków, 98 proc. gospodarstw domowych z dziećmi, korzysta z internetu – powiedział Marcin Cichy, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, na konferencji „Sieci szerokopasmowe". – 80 proc. Polaków deklaruje, że ma komputer, 70 proc., że używa go przynajmniej raz w tygodniu, a 45 proc. ma smartfona.
Konsumenci otwarci na nowe rozwiązania
Konsumenci coraz bardziej chcą z tych nowych opcji korzystać. Z badania przeprowadzonego przez firmę ubezpieczeniową Gothaer w 2015 r. wynika, że preferencje, jeśli chodzi o ulubione kanały komunikacji z firmami, rozkładają się dość równo.
62 proc. badanych wśród kanałów, jakimi chciałoby się kontaktować z firmami, wymieniło bowiem internetowy czat, 54 proc. kontakt przez Skype'a, a 45 proc. mobilną aplikację.