EBITDA spółki wyniosła w ubiegłym roku 18,5 mln zł, co oznacza wzrost o 11 proc. - Być może wynik ten ulegnie jeszcze poprawie, bo na razie opieramy się na wstępnych danych - mówiła Małgorzata Dolega-Makay, dyrektor finansowy CDP. Według niej marża EBITDA firmy w 2010 r. może sięgnąć 20 proc.
Zarząd CDP nie był natomiast zgodny, czy i o ile w 2010 r. uda się podnieść przychody. Z wypowiedzi menedżerów wynikało, że firma nastawia się na kilkuprocentowy wzrost. - Jesteśmy na etapie przygotowywania budżetu na ten rok. Zostanie on przyjęty w połowie lutego. Prowizoryczny budżet na I kwartał i deklaracje służb sprzedażowych pozwalają sądzić, że w całym roku możemy spodziewać się blisko 10-proc. wzrostu przychodów - przyznał ostatecznie Jarosław Roszkowski, prezes spółki.
Na podstawie dostępnych danych o wynikach finansowych konkurencji, zarząd CDP podkreślał, że na tle branży wyniki firmy pozytywnie się wyróżniają. CDP szacuje, że przychody jednostkowe Telekomunikacji Ppolskiej skurczyły się w ubiegłym roku o ponad 10 proc., GTS Energis o 7,6 proc., a Netii - gdyby wyłączyć jednorazowe zdarzenia i wpływ przejęć sieci ethernetowych - o 4,9 proc.
Najsilniej rosły w 2009 r. przychody CDP z usług głosowych. Według Dariusza Terleckiego, członka zarządu firmy, zwiększyły się o 20 proc. Firma, która specjalizuje się w obsłudze firm płacących miesięczne rachunki za usługi telekomunikacyjne w wysokości 3-10 tys. zł, sięgnęła w ubiegłym roku po klientów z wyższej półki. Dzięki rozbudowie zespołu wykwalifikowanych sprzedawców (w nomenklaturze CDP - key account team) operator pozyskał w ubiegłym roku takich klientów jak KPMG, Noble Bank, czy Getin. W tym roku będzie proponował klientom korporacyjnym kolejne usługi. Piotr Wieczorkiewicz, członek zarządu CDP, ocenił, że firma powinien w tym roku zwiększyć udział w rynku transmisji danych i dostępu do Internetu o 1-1,5 pkt proc., czyli do 5-5,5 proc. Operator podał, że transmisja danych stanowiła 19 proc. jego ubiegłorocznych przychodów, a dostęp do Internetu 38 proc. Za kolejne 38 proc. odpowiadały usługi głosowe (5 proc. - inne).
CDP chce też rozwijać segment usług dla innych operatorów telekomunikacyjnych. - Nasze podejście polega na budowie rynku operatorskiego. Jego 16 proc. rynku stanowią mikrooperatorzy. Chcemy umożliwiać im poszerzenie palety usług o te, których samodzielnie nie są w stanie dostarczyć - tłumaczył Piotr Wieczorkiewicz. Rok 2009 był dla CDP rekordowy jeśli chodzi o poziom nakładów inwestycyjnych. Firma zainwestowała 21 mln zł, najwięcej od 2002 r., rozbudowując i modernizując sieć. Dla porównania, w 2008 roku jej nakłady wyniosły 15 mln zł.