Firma Huawei, dostawca rozwiązań teleinformatycznych z Chin, ogłosiła wstępne wyniki finansowe za 2012 rok. Globalne przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 220,2 mld juanów (35,4 mld dolarów), co oznacza 8-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Zysk netto Huawei, wygenerowany w 2012 roku, wyniósł 15,4 mld juanów (2,5 mld dolarów) – 33 procent więcej niż rok wcześniej.

Wszystkie trzy grupy biznesowe Huawei – Consumer Business (elektronika użytkowa), Enterprise (rozwiązania dla przedsiębiorstw) oraz Carrier Network (rynek operatorski) zanotowaly wzrosty pryzchodów.

Huawei Carrier Network osiągnął  przychody ze sprzedaży w wysokości 160,3 mld juanów (25,8 mld dolarów). Huawei Consumer Business odnotowało przychody na poziomie 48,4 mld juanów (7,8 mld dolarów). Natomiast grupa Huawei Enterprise osiągneła przychody rzędu 11,5 mld juanów (1,8 mld dolarów).

Na rynkach zagranicznych, spółki Huawei wzmocniły swoją obecność, generując łącznie 66 procent całkowitych przychodów. Region Azji i Pacyfiku zanotował wynik na poziomie 37,4 mld juanów (6,01 mld dolarów), Europa, Bliski Wschód i Afryka – 77,4 mld juanów (12,45 mld dolarów), Ameryka Płn. i Płd. – 31,8 mld juanów (5,11 mld dolarów). Na rynku chińskim Huawei osiągnął przychody na poziomie 73,6 mld juanów (11,84 mld dolarów).

Huawei liczy, że ten rok będzie lepszy dla firmy niż poprzedni. Cathy Meng, dyrektor finansow wHuawei  przewiduje, że łączny wzrost przychodów dla wszystkich grup Huawei wyniesie 10-12 procent w 2013 roku.