Jeśli nawet jego koledzy z branży nie znali hitowego cyklu powieści J.K. Rowling, to na pewno niejeden raz zastanawiali się nad zyskownym fenomenem zjawiska potteromanii i marki Harry Potter, którą autor wycenia na ok. 4 mld dolarów. Harry Potter, jak wszystkie wielkie marki , jest mieszanką prostoty i wielowarstwowej złożoności. Autor krok po kroku przekopuje się przez kolejne warstwy, by odkryć tajemnicę narodzin młodego czarodzieja w naszej zbiorowej świadomości oraz tego, w jaki sposób, zdobył on miejsce w panteonie „marek nieśmiertelnych”. Jedna uwaga – wbrew tytułowi mogącemu sugerować, że ta globalna dziś marka została od początku w przemyślany sposób wykreowana, Stephen Brown nie ujawnia tajemnic ani zakulisowych informacji z marketingowej kuchni, które zburzyłyby wdzięczną i chwytającą za serce historię o początkach kariery J.K. Rowling.

To, co Brown oferuje czytelnikom, to skrupulatna analiza (oczywiście z punktu widzenia marketingowych reguł) kolejnych etapów ekspansji marki Harry'ego Pottera.

W realnym świecie Brown ocenia wpływ ekranizacji powieści na rozwój marki i wylicza skalę rozpowszechnienia wyrobów potteropochodnych od 400 kategorii towarów z marką Harry Potter po literaturę, czyli parodie, kopie i wszelkie inne publikacje, które marketingowo odwołują się w tytule do marki młodego czarodzieja. W swej analizie Brown bazuje na licznych relacjach mediów zafascynowanych globalną hegemonią młodego czarodzieja i własnych doświadczeniach. W odróżnieniu od typowych prac fachowców od marketingu, którzy nawet jeśli traktują niektóre brandy z większą sympatią, to starają się zachować dystans „mędrca szkiełka i oka”, Brown nie ukrywa swego entuzjazmu dla książki J.K. Rowling i sukcesu (również finansowego) marki Harry Potter. Robi to przy tym błyskotliwie, z poczuciem humoru i dystansem do własnej fascynacji. Nie kryje też, że śledząc biznesowo sukcesy marki Harry Potter, i on uległ pokusie, by coś na tym skorzystać. Książka jest interesującą analizą nie tylko Harry’ego Pottera, ale także współczesnego procesu kreowania marek, a w rezultacie – marketingu.