Jedną z najszybciej rosnących grup zawodowych w naszym kraju są specjaliści od coachingu biznesowego. Za tajemniczym dla wielu osób określeniem „coach” kryje się ktoś, kto pomaga innym w procesie samokształcenia; wspiera ludzi i zespoły w osiąganiu jeszcze lepszych wyników. Ta przybliżona definicja jest na tyle pojemna, że praca coacha kusi przedstawicieli różnych dyscyplin, na czele z psychologami i menedżerami, tym bardziej że jest to jedna z najlepiej płatnych usług. Nie bez znaczenia jest też opinia, że dobry coach to w 80 proc. osobowość (zdolność empatii, zrozumienie), a w 20 proc. trening – wyznaje ją także Carol Wilson, która praktyczne doświadczenie zdobywała w słynnym koncernie Virgin Richarda Bransona. Jej napisana z pasją książka o podtytule „praktyczny podręcznik dla coachów, menedżerów i specjalistów HR” pomaga uzyskać fachowe 20 proc. dobrego coacha. Może on być pomocny dla początkujących adeptów coachingu albo tych, którzy przymierzają się do tego zajęcia – ci znajdą tu np. rady dotyczące zasad wyboru firmy szkoleniowej.

Sporo inspiracji w poradniku Wilson może też znaleźć doświadczony specjalista, choćby dla porównania polskich i brytyjskich realiów ( i stawek...).

Poza praktycznymi wskazówkami dotyczącymi technik prowadzenia sesji coachingowych oraz ich struktury Carol Wilson dzieli się też swym doświadczeniem w biznesie. Radzi, jak zdobywać klientów, co powinno się znaleźć w umowie coacha, a nawet podaje wzory umów o świadczenie usług coachingowych oraz wzory roboczych arkuszy opisujących wyniki sesji.

[b]„Coaching biznesowy” [/b]

Carol Wilson, MT Biznes