Banki znów płacą za otwieranie kont

Konto osobiste to produkt, na którym banki nie zarabiają lub zarabiają niewiele. Otwarcie rachunku jest za to pierwszym krokiem do nawiązania relacji z klientem, a to ułatwia sprzedawanie mu innych, bardziej dochodowych produktów, np. kredytów

Publikacja: 31.01.2011 09:40

Akcje banków zyskują na wartości

Akcje banków zyskują na wartości

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

Konto osobiste to produkt, na którym banki nie zarabiają lub zarabiają niewiele. Otwarcie rachunku jest za to pierwszym krokiem do nawiązania relacji z klientem, a to ułatwia sprzedawanie mu innych, bardziej dochodowych produktów, np. kredytów.

Tym można wytłumaczyć wojnę cenową, w wyniku której przybywa kont prowadzonych za darmo, a także częste promocje, w których banki płacą za otwarcie nowego rachunku lub polecenie konta innej osobie. Obecnie na tego typu premie mogą liczyć klienci Alior Banku i mBanku.

Promocja Alior Banku jest prowadzona na portalu społecznościowym Facebook. Jego użytkownik, który jest klientem banku i równocześnie skutecznie poleci otwarcie rachunku innej osobie, otrzyma za to 50 zł premii. Otwarte konto musi być jednak aktywne. To oznacza, że nowy klient powinien przelać na nie przynajmniej jedną pensję i wykonać chociaż jedną transakcję kartą debetową. Po spełnieniu tych warunków bonus, w wysokości 100 zł, otrzyma także nowy klient. Dodatkowo osoba, która zapewni bankowi najwięcej nowych rachunków, otrzyma w nagrodę czytnik e-booków.

Z kolei w promocji mBanku na premię pieniężną (także w wysokości 50 zł), mogą liczyć tylko dotychczasowi klienci, którzy zarekomendują otwarcie konta kolejnym osobom. Aby ta nagroda została wypłacona, bank musi stwierdzić aktywność na rachunkach obu tych klientów.

W przypadku osoby rekomendującej otwarcie konta warunki do spełnienia są bardzo proste: wystarczy np. dokonać przelewy zewnętrznego, użyć karty płatniczej lub zdeponować w banku minimum 1000 zł. Z kolei osoba otwierająca rachunek powinna zapłacić kartą przynajmniej 300 zł.

Płacenie za otwarcie lub zarekomendowanie rachunku to tylko jeden ze sposobów, w jaki banki nagradzają swoich klientów. Coraz częściej premie finansowe można otrzymać za używanie karty debetowej lub kredytowej (bank zwraca do 1 proc. kwot wydanych kartą w sklepach i punktach usługowych).

Jednak zdarzają się i mniej typowe pomysły, takie jak premiowanie za proste operacje wykonywane na rachunku (BOŚ) lub za przelewanie do banku wynagrodzenia (BGŻ). Cechą wspólną tych pomysłów jest nagradzanie klientów nie za sam fakt posiadania rachunku, tylko ze jego aktywne używanie.

Konto osobiste to produkt, na którym banki nie zarabiają lub zarabiają niewiele. Otwarcie rachunku jest za to pierwszym krokiem do nawiązania relacji z klientem, a to ułatwia sprzedawanie mu innych, bardziej dochodowych produktów, np. kredytów.

Tym można wytłumaczyć wojnę cenową, w wyniku której przybywa kont prowadzonych za darmo, a także częste promocje, w których banki płacą za otwarcie nowego rachunku lub polecenie konta innej osobie. Obecnie na tego typu premie mogą liczyć klienci Alior Banku i mBanku.

Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień