Książka nie jest oczywiście remedium na odniesienie sukcesu w życiu czy w biznesie i w żadnym wypadku nie przypomina poradników w stylu : „jak zdobyć superpracę i zarobić milion dolarów w tydzień".

Pomaga jednak zrozumieć mechanizmy powstawania decyzji i skłania do analizy własnych działań. Opisywane eksperymenty psychologiczne, a także tzw. case study, czyli przykłady z życia wzięte, pokazują m.in., kiedy wolimy mniej pieniędzy niż więcej, czy korzystnie jest podejmować decyzje w grupie, czym tak naprawdę jest ryzyko i jak je mierzyć, czy też dlaczego ludzie grają, choć szanse na wygraną są tak niewielkie. W lekturze znajdziemy opisy eksperymentów psychologicznych, które często wyjaśniają niezrozumiałe, wydawałoby się, zachowania. Są też opisy bardzo przydatne np. dla działów marketingu.

Autor przypomina też, że ludzie przejawiają zazwyczaj skłonność do nadmiernego optymizmu, tj. przeceniają prawdopodobieństwo pozytywnych zdarzeń. Miewa to opłakane skutki przy planowaniu. Autor poleca książkę studentom ekonomii i psychologii, ale tak naprawdę przyda się ona  każdemu, kto lubi zgłębiać wiedzę z zakresu psychologii społecznej. Pod warunkiem że nie przestraszą go liczne wzory i diagramy, które przynajmniej na pierwszy rzut oka wyglądają dość groźnie.

„Decyzje. Perspektywa psychologiczna i ekonomiczna" Tadeusz Tyszka, Wydawnictwo Naukowe Scholar