CDP publikuje wyniki za 2,3 kwartału

Publikacja: 22.08.2011 17:28

Crowley Data Poland

CDP) opublikował dzisiaj wyniki finansowe za – dosyć nietypowy - okres styczeń – lipiec 2011 r. W tym czasie przychody operatora wyniosły 58 mln zł, a wynik EBITDA niespełna 10 mln zł. Oba parametry wypadły nieco lepiej, niż w analogicznym okresie 2010 r.

W I kwartale 2011 r. zanotował 25,5 mln zł przychodów i 4,6 mln zł EBITDA. W całym I półroczu: 51,4 mln zł przychodów i 8,5 mln zł.

W ubiegłym roku natomiast miał 105 mln zł ze sprzedaży i ok. 16 mln zł EBITDA. Prognoza na ten rok mówi odpowiednio o 110 mln zł i 19 mln zł.

Według nieoficjalnych informacji firma, kontrolowana przez amerykańskiego biznesmena George'a Crowleya jest w trakcie procedury, dzięki której może pozyskać nowego inwestora, choć – jak zapewnia prezes Jarosław Roszkowski – decyzja o sprzedaży spółki nie została podjęta.

– Wszelkie doniesienia medialne sugerujące decyzję o sprzedaży firmy przez jej właściciela są czystą spekulacją. Rozmowy dotyczące inwestycji, są zawsze objęte klauzulami o poufności. Jestem więc przekonany, że pojawiające się enuncjacje nie mają podstaw – powiedział prezes.

Według naszych informacji wstępne oferty jej zakupu złożyły m.in. MNI i Netia. Żadna z tych firm swojego udziału w transakcji nie skomentowała. Prasa podawała też, wśród zainteresowanych są nadal ATM (rozmawiał o zakupie CDP kilka lat temu) oraz grupa działająca w Polsce i kilku innych krajach tej części Europy – GTS.

Biorąc pod uwagę bieżące wyceny najbardziej podobnych do CDP?telekomów notowanych w Warszawie można szacować, że za całą firmę nowy właściciel musiałby zapłacić około 80-90 mln zł, czyli około 4,6-krotność prognozowanej EBITDA.

Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy też zadbają o bezpieczeństwo polskiego przemysłu obronnego
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Ekonomia
E-Doręczenia: cyfrowa przyszłość listów poleconych
Patronat Rzeczpospolitej
Silna gospodarka da Polsce bezpieczeństwo
Ekonomia
Sektor farmaceutyczny pod finansową presją ustawy o KSC
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Ekonomia
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont