Polski rynek towarów luksusowych ma wielki potencjał rozwoju. Firmy KPMG i Euromonitor International szacują jego wartość w 2010 r. na 3,5 mld zł i to tylko w odniesieniu do towarów konsumpcyjnych.
W latach 2005 – 2010 jego wartość wzrosła realnie aż o 50 proc., co pod względem dynamiki daje nam pozycję jednego z europejskich liderów. Polacy najwięcej wydają na luksusowe zegarki i biżuterię, odpowiadające za 34 proc. rynku. Alkohole to 20 proc., a odzież i obuwie 18 proc. 8 proc. przypada na takie akcesoria, jak np. torby. Analitycy są zgodni, że rynek ten ma wciąż ogromne możliwości wzrostu. I to przyciąga nowych graczy.
Jutro w Warszawie ma zainaugurować działalność nowe centrum handlowe, w którym znajdą się wyłącznie marki z co najmniej średniej, ale głównie z najwyższej półki cenowej. Choć właściciele centrum ciągle nie podali oficjalnie, jakie firmy zdecydowały się na wynajęcie sklepów, to jednak witryny pojawiające się od niedawna w obiekcie uchylają rąbka tajemnicy.
•
Firmy, które pojawią się w nowym miejscu, potwierdzają informacje „Rz".