Jabłko w logo Tymbarku pojawiło się dwie dekady temu i do dziś jest znakiem rozpoznawczym najpopularniejszych soków i napojów w Polsce. Autorem sukcesu marki jest grupa Maspex, jedna z największych firm spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej. Kiedy w 1999 r. przejmowała markę i podhalański zakład od Skarbu Pa?stwa za ok. 100 mln zł, udziały Tymbarku w rynku wynosiły tylko kilka procent. Obecnie zbliżają się do 30 proc., a na 100 Polaków 98 dobrze zna tę markę.
Tymbark dociera także za granicę. Maspex eksportuje soki i napoje do ok. 30 krajów na świecie. Nawet do tak egzotycznych jak afryka?ska Liberia.
Od chwili, gdy Tymbark stał się częścią Maspeksu, grupa zainwestowała, głównie w unowocześnienie fabryki, znacznie ponad 100 mln zł. Największa inwestycja, za 60 mln zł, miała miejsce w 2004 r. Maspex zainstalował wówczas w Tymbarku linię z technologią aseptyczną, która pozwalała na produkcję soków i napojów bez użycia barwników i konserwantów.
Duże moce produkcyjne to jednak, jak przyznają w Maspeksie, połowa sukcesu. Druga to reklamy i promocje. – Marka Tymbark wspierana jest przez niemal cały rok – mówi Dorota Liszka, rzecznik prasowy grupy Maspex. – Wykorzystujemy wiele narzędzi, od kampanii obejmujących telewizję, radio, prasę i Internet poprzez przygotowywanie ogólnopolskich promocji konsumenckich do mocnego wsparcia w miejscach sprzedaży – dodaje.
W tym roku kampania promocyjna Tymbarku odbywała się pod znakiem 75. urodzin marki: w 1936 r. w Tymbarku z inicjatywy młodego inżyniera sadownictwa Józefa Marka powstała pierwsza na Podhalu spółdzielnia owocarska. W ramach przekuwania rocznicy na sukces wizerunkowy marki Maspex przeprowadził w tym roku kampanię reklamową pod hasłem „Tymbark? 75 lat razem". Na rynku pojawiła się też limitowana edycja opakowań soków, nektarów i napojów ze zdjęciami z tymbarskiego archiwum.