Klienci skarżą się na opóźnienia wypłat. Amber Gold się broni

Pojawiają się sygnały od klientów Amber Gold, że firma spóźnia się z wypłatą środków z lokat

Publikacja: 18.07.2012 01:24

Klienci skarżą się na opóźnienia wypłat. Amber Gold się broni

Foto: rp.pl

– Dziesiątego dnia miesiąca wygasła moja lokata. Zgodnie z regulaminem pieniądze miały wpłynąć na konto w ciągu dwóch dni. Od tygodnia bezskutecznie oczekuję na zwrot zainwestowanych środków – informuje „Rz" zaniepokojony klient. Amber Gold deklaruje wysokie oprocentowanie depozytów lokowanych m.in. w złoto.

To niejedyny przypadek. Nasz rozmówca twierdzi, że z trzech znajomych mu osób, które powierzyły swoje pieniądze firmie, tylko jedna otrzymała zwrot środków z lokaty w terminie. Na forach internetowych można też znaleźć wypowiedzi zaniepokojonych klientów.  Niektórzy zastanawiają się nad pozwem zbiorowym przeciwko Amber Gold.

50 tysięcy klientów może mieć Amber Gold. Tak wynika z szacunków samej spółki

– Na razie nie mamy zgłoszeń od klientów tej firmy, ale będziemy trzymać rękę na pulsie – mówi Mariusz Sokołowski, rzecznik komendanta głównego policji.

Amber Gold przyznaje, że opóźnia się z wypłatami. – To dotyczy kilkunastu przypadków – twierdzą przedstawiciele firmy. W oświadczeniu przesłanym „Rz" czytamy, że firma zmieniła rachunek bankowy. „Konieczna była migracja danych klientów. Proces wydłużył się ze względu na konieczność przezwyciężenia problemów technicznych w sposób gwarantujący najwyższe bezpieczeństwo danych" – głosi oświadczenie. Jak twierdzi firma, przez ostatni tydzień niektóre operacje wypłat musiały odbywać się ręcznie, co mogło być przyczyną błędów bądź kilkudniowych opóźnień.

Z  informacji „Rz" wynika, że jeden z banków, w którym Amber Gold miał rachunek, niedawno wypowiedział firmie umowę. Nie był to jednak jej podstawowy rachunek. Amber Gold ma bowiem rachunki w wielu innych bankach.

Zapewnia też, że przezwyciężyła problemy techniczne i od dzisiaj wraca do automatycznego regulowania wszystkich wypłat. „Wszystkich klientów, którzy musieli czekać na wypłaty, serdecznie przepraszamy" – oświadcza.

– Dziesiątego dnia miesiąca wygasła moja lokata. Zgodnie z regulaminem pieniądze miały wpłynąć na konto w ciągu dwóch dni. Od tygodnia bezskutecznie oczekuję na zwrot zainwestowanych środków – informuje „Rz" zaniepokojony klient. Amber Gold deklaruje wysokie oprocentowanie depozytów lokowanych m.in. w złoto.

To niejedyny przypadek. Nasz rozmówca twierdzi, że z trzech znajomych mu osób, które powierzyły swoje pieniądze firmie, tylko jedna otrzymała zwrot środków z lokaty w terminie. Na forach internetowych można też znaleźć wypowiedzi zaniepokojonych klientów.  Niektórzy zastanawiają się nad pozwem zbiorowym przeciwko Amber Gold.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy