Samsung
zdobył właśnie 34,6 proc. rynku smartfonów, podczas gdy udział jego największego rywala
Apple
'a sięga 17,8 proc. – podaje najnowszy raport firmy
Strategy Analytics
Aktualizacja: 27.07.2012 12:27 Publikacja: 27.07.2012 12:27
Samsung
zdobył właśnie 34,6 proc. rynku smartfonów, podczas gdy udział jego największego rywala
Apple
'a sięga 17,8 proc. – podaje najnowszy raport firmy
Strategy Analytics
. Koreańska firma wypracowała rekordowy zysk operacyjny w wysokości 5,9 mld dol. To w dużej mierze zasługa flagowej linii smartfonów
Samsunga
– Galaxy, w tym najnowszego i najnowocześniejszego modelu w portfolio firmy – Galaxy S III.
Koreański gigant sprzedał w drugim kwartale tego roku 50,5 mln smartfonów, czym ugruntował swoją pozycję jako lidera tej branży. W tym samym okresie firma z logo jabłka rozprowadziła tylko 26 mln iPhone'ów, jednak jej zysk (8,8 mld dol.) okazał się wyższy niż Samsunga, co jest zasługą wyższych cen dyktowanych przez Apple'a. Na trzecim miejscu znalazła się Nokia, dawny lider, która sprzedała 10,2 mln smartfonów.
Samsung
to obecnie największy producent smartfonów na świecie, a jednocześnie firma osiągająca największe przychody w branży technologicznej. Przychód w drugim kwartale wyniósł 40,6 mld dol.
Sektor mobilny przynosi koreańskiej firmie 60 proc. zysków.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rpkom.pl
W dniach 19–23 stycznia 2026 r. odbędzie się kolejna, 56. edycja Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) – wydarzen...
Budujemy nowoczesne przedsiębiorstwo oparte na sztucznej inteligencji i danych, ale z ludzką twarzą – deklaruje...
Czescy przedsiębiorcy przyglądają się przemysłowo-obronnej strategii rozwoju Polski. Kluczowa inspiracja dotyczy...
„Jak podejść do elektryfikacji floty?” - odpowiadają eksperci z branży zamówień publicznych oraz finansów.
Ratyfikacja ZEKS to test powagi państwa. Sprawdza, czy potrafimy traktować godną pracę, zabezpieczenie społeczne...
W świecie, w którym coraz częściej liczy się wygoda, szybkość i realne korzyści z codziennych wyborów, programy lojalnościowe zyskują na znaczeniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas