Reklama

Tell: mniej sklepów, mniejsze zyski

Publikacja: 30.08.2012 09:22

Za sprawą restrukturyzacji sieci dystrybucji Orange, Tell, największy diler usług tej sieci prowadził w końcu czerwca 185 salonów komórkowej sieci, czyli o 38 mniej niż rok wcześniej. Jego spółki zależne, które sprzedają usługi Polkomtela  i Polskiej Telefonii Cyfrowej zarządzały zaś w sumie 190 sklepów, wobec 202 na koniec czerwca 2011 roku.

90 z nich to lokalizacje z usługami Plusa (96 rok wcześniej), a 100 to sklepy prowadzone dla T-Mobile (106 w czerwcu 2011 r.).

Tell opublikował dziś rano wyniki jednostkowe i całej swojej grupy za I półrocze br.

Sam diler Orange odnotował przez pierwszych 6 miesięcy br. 43,5 mln zł przychodów, o 20 proc. mniej niż  rok temu. Jego zysk operacyjny spadł o 16,4 proc., a EBITDA o 23 proc. do 2,7 mln zł. Na czysto Tell SA zarobił 5,1 mln zł, o 4,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Jako grupa zaś miał w pierwszym półroczu br. 139,16 mln zł przychodów, o 3,6 proc. mniej niż rok temu, 5,1 mln zł zysku operacyjnego (spadek o 17 proc.). Na czysto zarobił zaś 3,8 mln zł, niecałe 18 proc. mniej niż w I półroczu 2011 r.

Reklama
Reklama

Grupa zanotowała spadek przychodów z aktywacji (zarówno post-paid jak i pre-paid), ale wzrost z mniej znaczącego na razie źródła przychodów, jakim jest sprzedaż aparatów abonamentowych.

Ekonomia
Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego
Ekonomia
Od danych do decyzji, czyli transformacja i AI w biznesie
Gospodarka
Czesi zaskoczeni sukcesem Polski. Ekspert o współpracy: Strategiczna konieczność
Ekonomia
Nowe trendy w elektryfikacji floty
Ekonomia
Czas ratyfikować Zrewidowaną Europejską Kartę Społeczną
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama