Cyfrowy Polsat powiększył bazę klientów szerokopasmowego mobilnego Internetu w II kw. o 10 tys. abonentów - wynika ze sprawozdania półrocznego platformy Zygmunta Solorza-Żaka. Na koniec czerwca spółka obsługiwała 99,1 tys. użytkowników usługi.
- II kwartał nie był reprezentatywny (dla wyników sprzedaży szerokopasmowego Internetu – red). W III kwartale sprzedaż miesięczna netto wynosi około 8 tys. Wpływ na to miało ponowne zwrócenie uwagi Polaków na inne rzeczy niż piłka nożna oraz wprowadzenie oferty Internetu za 14,9 zł, co przekłada się na bardzo silny komunikat marketingowy, ale nie oznacza że klienci wybierają właśnie tę ofertę. Pakiet za 14,9 zł stanowi kilka procent sprzedaży - powiedział Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu pytany o to, czy zadowala go wynik spółki z II kwartału. Nie ujawnił, jaki udział w sprzedaży ma LTE.
Spółce ubyło natomiast nieco użytkowników telefonii komórkowej i po półroczu miała ich 141,2 tys. (wobec nieco ponad 144 tys. w marcu). To efekt świadomej polityki grupy miliardera. Jak mówił po publikacji wyników za I kwartał br. Libicki, sprzedawcy usług mieli namawiać klientów do korzystania z oferty Polkomtela, który od końca 2011 r. wchodzi w skład portfela Solorza-Żaka.
Po raporcie platformy widać, że współpraca Cyfrowego Polsatu i Polkomtela coraz bardziej się zacieśnia. W kwietniu firmy zaczęły kooperować na polu dystrybucji i sprzedaży usług.
Podstawowe produkty platformy były dostępne w 600 salonach sieci Plus, a usługi Plusa w 400 punktach Cyfrowego Polsatu. W drugiej połowie roku, planowane jest wprowadzenie usług platformy do wszystkich salonów komórkowej sieci.