HTC zaatakuje Chiny tańszymi smartfonami

Publikacja: 04.02.2013 21:02

HTC

, tajwański producent telefonów komórkowych zapowiada zmianę strategii w obliczu konkurencji ze strony

Apple'a

i

Samsunga

. Firma zamierza skoncentrować się na rynku chińskim, na który chce zacząć wprowadzać tańsze modele.

Tajwański producent ogłosił, że spodziewa się spadku przychodowo o 17 proc w I kwartale tego roku w stosunku do poprzedniego kwartału.

Chang Chia-Lin

, szef finansowy HTC zapowiedział, że firma planuje wprowadzenie na rynek chiński smartfonów ze średniej i wyższej półki w cenie 1999 juanów (320 dolarów) – co ma być najtańszym modelem oferowanym na rynku chińskim przez HTC.

HTC, której ofensywa na rynku smartfonów  załamała się  od połowy 2011 roku na skutek konkurencji Apple'a  i Samsunga, próbuje szukać nowej strategii rozwoju. Szansę dostrzega na rynku krajów wschodzących, przede wszystkim właśnie w Chinach, gdzie penetracja smartfonami jest ciągle niska, jednak ważnym elementem konkurencji jest cena.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy