Nowa oferta ma pomóc w walce o klienta z BSkyB, które oferuje mecze angielskiej ekstraklasy w płatnych kanałach telewizyjnych. Informacja ta spowodowała spadek notowań BSkyB w Londynie o 7,3 proc.
Tak duża przecena jest oznaką nerwowości inwestorów, którzy obawiają się, że gigant telekomunikacyjny może stanowić poważne zagrożenie dla BSkyB, która rozwinęła się, oferując wysokiej jakości programy sportowe i filmy.
Analitycy oceniają, że dzięki nowej ofercie BT przyciągnie więcej klientów jej usług internetowych. Jedną z zachęt ma być propozycja udostępnienia nowych kanałów w Internecie klientom innych dostawców niż BT – za 15 funtów miesięcznie. Ci, którzy zmienią operatora na BT, mają otrzymać dostęp darmowy.
Nowe kanały także relacjonujące inne imprezy sportowe (np. mecze rugby) będą dostępne bezpłatnie nie tylko dla klientów usług internetowych, ale także dla abonentów BT Vision na cyfrowej platformie satelitarnej Sky.
BT wydaje rocznie 246 mln funtów na prawo do bezpośrednich transmisji 38 spotkań I ligi piłkarskiej.