No­wa ofer­ta ma po­móc w wal­ce o klien­ta z BSkyB, któ­re ofe­ru­je me­cze an­giel­skiej eks­tra­kla­sy w płat­nych ka­na­łach te­le­wi­zyj­nych. In­for­ma­cja ta spo­wo­do­wa­ła spa­dek no­to­wań BSkyB w Lon­dy­nie o 7,3 proc.

Tak du­ża prze­ce­na jest ozna­ką ner­wo­wo­ści in­we­sto­rów, któ­rzy oba­wia­ją się, że gi­gant te­le­ko­mu­ni­ka­cyj­ny mo­że sta­no­wić po­waż­ne za­gro­że­nie dla  BSkyB, któ­ra roz­wi­nę­ła się, ofe­ru­jąc wy­so­kiej ja­ko­ści pro­gra­my spor­to­we i fil­my.

Ana­li­ty­cy oce­nia­ją, że dzię­ki no­wej ofer­cie BT przy­cią­gnie wię­cej klien­tów jej usług in­ter­ne­to­wych. Jed­ną z za­chęt ma być pro­po­zy­cja udo­stęp­nie­nia no­wych ka­na­łów w In­ter­ne­cie klien­tom in­nych do­staw­ców niż BT – za 15 fun­tów mie­sięcz­nie. Ci, któ­rzy zmie­nią ope­ra­to­ra na BT, ma­ją otrzy­mać do­stęp dar­mo­wy.

No­we ka­na­ły tak­że re­la­cjo­nu­ją­ce in­ne im­pre­zy spor­to­we (np. me­cze rug­by) bę­dą do­stęp­ne bez­płat­nie nie tyl­ko dla klien­tów usług in­ter­ne­to­wych, ale tak­że dla abo­nen­tów BT Vi­sion na cy­fro­wej plat­for­mie sa­te­li­tar­nej Sky.

BT wy­da­je rocz­nie 246 mln fun­tów na pra­wo do bez­po­śred­nich trans­mi­sji 38 spo­tkań I li­gi pił­kar­skiej.