UOKiK ukarał Samsunga

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że kampania reklamowa firmy wprowadzała odbiorców w błąd, sugerując, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej dotyczącej cyfryzacji telewizji

Publikacja: 13.05.2013 11:50

Zawiadomienie złożyło do UOKiK Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, które koordynowało państwową kampanię reklamową nt. wprowadzania naziemnej telewizji cyfrowej. - Przeprowadzone postępowanie wykazało, że kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladując rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji wprowadzała konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej – podaje UOKiK.

Za naruszenie interesu klientów urząd nałożył na Samsung Electronics Polska 2,29 mln zł kary.

UOKiK

jest zaangażowany w nadzorowanie procesu cyfryzacji naziemnej telewizji w Polsce.

Inspekcja Handlowa

sprawdza czy przedsiębiorcy sprzedający telewizory i dekodery działają zgodnie z przepisami dotyczącymi cyfryzacji. -Zbadaliśmy do tej pory 694 sklepy, w tym ponad 50 sprzedających telewizory przez Internet. Nieprawidłowości inspektorzy wykryli u 57 przedsiębiorców. W dużej mierze polegały one na braku informacji w przypadku sprzedaży starych telewizorów przystosowanych do odbioru wyłącznie telewizji analogowej – mówi

Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel

, prezes

UOKiK

.

Zawiadomienie złożyło do UOKiK Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, które koordynowało państwową kampanię reklamową nt. wprowadzania naziemnej telewizji cyfrowej. - Przeprowadzone postępowanie wykazało, że kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladując rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji wprowadzała konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej – podaje UOKiK.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy